علی بابا هک شد

رسانه کلیک - روز گذشته در حمله هکرها به سرورهای علی بابا اطلاعات بخشی از کاربران این سرویس لو رفت.

علی بابا هک شد

مسعود طباطبایی، مدیر ارشد اجرایی گروه علی‌بابا شب گذشته در توییتر خود نوشت: «متاسفانه تعدادی از سرورهای علی بابا مورد حمله هکرها قرار گرفته و به برخی از اطلاعات کاربران و سورس‌کدها دسترسی پیدا کردند. تیم امنیت علی‌بابا اقدامات لازم را انجام داده و با توجه به سرنخ‌های موجود، این موضوع از طریق نهادهای ذیربط در حال پیگیری است.

‏مسئولیت این رخداد را می‌پذیریم و از کسانی که به نحوی آسیب دیدند، عذرخواهی کنم. حفاظت از اطلاعات همواره اولویت ما بوده و هست. این اطمینان را به شما می‌دهم که اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار این اتفاق صورت گرفته و با قدرت بیشتر در جهت حفاظت از حریم خصوصی کاربران پیش خواهیم رفت.»

مجید حسینی نژاد، بنیان‌گذار علی بابا هم دقایقی بعد ضمن انتشار تصویری از بیانیه رسمی علی بابا در رابطه با این حمله، اضافه کرد: «همیشه پشت هر رو دست خوردنی؛ جایی برای یادگیری و رشد هست، صمیمانه عذر میخواهم و مطمئنم که تیم عالی تکنولوژی و امنیت علی بابا با یادگیری از این اتفاق امنیت را به طور چشمگیری بالاتر می‌برد و شما ما را یادگیرنده، اهل رشد و توسعه خواهید یافت.»

سرورهای علی بابا

امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در واکنش به اعلام این خبر توسط مدیرعامل علی بابا در توییتر نوشت: «صداقت شما و همراهی‌تان برای رشد و توسعه امنیت نشانه‌ای از تعهد شماست. همین که پنهان‌کاری رویه شما نیست و تعهد به شناسایی مشکل و رفع آن دارید، نقطه آغازین توسعه را نشان داده‌اید. صداقت با مردم خود نشانه یک سرمایه اجتماعی است؛ و هم سازنده آن سرمایه.»

هنوز از وسعت اطلاعات لو رفته کاربارن در این پلتفرم خبری چیزی اعلام نشده اما طبق اعلام علی بابا، قرار است در اطلاعیه‌های بعدی اخبار تکمیلی در خصوص این حمله منتشر شود. هفته پیش هم طی حمله گسترده هکرها، بزرگترین حمله اینترنت به زیرساخت‌های کشور را انجام گرفت و باعث ایجاد اختلال چند روزه در اینترنت ایران شد. شهریور امسال نیز برخی وب‌سایت‌های عرضه‌کننده‌ ارز دیجیتال با حملات بی‌سابقه‌ سایبری و تهدید اخاذی مواجه شدند تا به‌ازای دریافت وجه، حملات منع سرویس توزیع‌شده (DDoS) به این وب‌سایت‌ها متوقف شود.

ارسال نظر