فراخوان معاونت علمی برای ساخت تجهیزات پزشکی و تجهیزات اکسیژن‌ساز

رسانه کلیک - فراخوانی برای شرکت‌های دانش‌بنیانی که در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی فعال هستند منتشر شده تا طرح‌های خود را برای ساخت اکسیژن‌ساز به این معاونت ارسال کنند.

فراخوان معاونت علمی برای ساخت تجهیزات پزشکی و تجهیزات اکسیژن‌ساز

به نقل از معاونت علمی و فناوری، یکی از حوزه‌های مهم صنعت که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حمایت‌های خود را در آن متمرکز کرد، ساخت تجهیزات پزشکی و بیمارستانی به ویژه مخازن اکسیژن توسط شرکت‌های دانش‌بنیان است.

بر این اساس، فراخوانی منتشر شده است تا شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری که در این حوزه فعال هستند، طرح‌های خود را ارسال کنند.

پس از همه گیری ویروس کووید۱۹ به یکباره سطح تقاضا برای برخی اقلام پزشکی و بیمارستانی افزایش یافت. کپسول اکسیژن، اکسیژن ساز بیمارستانی و مخازن کرایوژنیک، از این دسته هستند.

دستگاه اکسیژن ساز ، دستگاهی است که برای غنی ساختن اکسیژن هوا به‌کار می رود. اکسیژن‌ساز دستگاه‌های پزشکی هستند که اکسیژن موجود در هوای محیط را متمرکز می‌کنند تا گاز اکسیژن غنی شده را برای بیماران تامین کنند.

مخزن کرایوژنیک نیز با استفاده از چند لایه عایق برای ذخیره‌سازی و حمل و نقل موادی مانند اکسیژن استفاده می شود. فشار و انداره این مخازن استاندارد است که مطابق با الزامات اقتصادی و مقدار مصرف، تولید و توزیع می شود .

نیاز بیماران در معرض بیمارهای تنفسی و دیگر بیماران به اینگونه تجهیزات، باعث شد تا تلاش برای تامین کامل نیاز داخل با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و دیگر تولیدکنندگان افزایش یابد.

باتوجه به شرایط کنونی بیماری کرونا و افزایش میزان و مراجعات بیماران به بیمارستان‌ها و نیاز به بستری، در راستای توسعه زیر ساخت تولید اکسیژن و افزایش ظرفیت مخازن اکسیژن و اکسیژن سازهای بیمارستانی فراخونی منتشر شده است.

در این فراخوان از کلیه شرکت‌های دانش بنیان، فناور و دیگر تولیدکنندگان که توان و امکان تولید و تامین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی کشور اعم از کپسول اکسیژن، اکسیژن ساز بیمارستانی و مخازن کرایوژنیک را دارند، جهت رفع نیازمندی های فناورانه این حوزه دعوت شده است.

در واقع شرکت‌های دانش بنیان، فناور و دیگر مجموعه‌های تولیدی توانمند که از ظرفیت ساخت و عرضه این گونه از اقلام برخوردار هستند، می‌توانند با ارائه و معرفی توانمندی‌های خود در طرح‌های پیشرو مشارکت داشته باشند. این شرکت‌ها در صورت دارا بودن شرایط و ویژگی‌های لازم و انتخاب شدن، در این حوزه همکاری خواهند کرد.

ارسال نظر