مروری بر اخبار فناوری ایران در هفته چهارم دی 98

رسانه کلیک - اختلال چند ساعته آپارت به دلیل اعمال تجریم ها و جدایی مسیر زودشور و لاندراپ پس از 3 ماه ادغام، مهم ترین خبرهای هفته گذشته فناوری ایران بودند.

مروری بر اخبار فناوری ایران در هفته چهارم دی 98

انتقاد امیر ناظمی از صدا و سیما

امیر ناظمی در یک پست اینستاگرامی و همچنین توییت، صدا و سیما را مورد انتقاد قرار داده است. امیر ناظمی نوشت:

«در واکنش به صحبت‌های خانم #ابوطالبی و آقای #کوشکی حالا #صداوسیما اظهار داشته است که مسئولیت صحبت‌ها با گوینده است.

اتفاقا ‏صداوسیما حرف کاملا درستی گفته است و مسئولیت صحبت‌های کوشکی و ابوطالبی بر عهده خودشان است و نه صداوسیما؛ همانطور که در تمامی پلتفرم‌ها مسئولیت با عرضه‌کننده است و نه پلتفرم.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

چرا مسیر زودشور و لاندراپ از هم جدا شد؟

خبر شکست ادغام زودشور و لاندراپ در حالی منتشر شد که سوالات و ابهامات زیادی با خود به همراه داشت. محمد رهی در گفتگو با خبرنگار کلیک با تاکید بر این نکته که در تمام مدتی که با زودشور همراه هم بودند ضمن پشت سر گذاشتن روزهای بحرانی از تجربیات هم استفاده کردند، می‌گوید: «در روزهای واپسین سال 97 با توجه به بحرانی که گریبان تمام کسب و کارها را گرفته بود؛ بالا رفتن نرخ دلار و تمام هزینه‌ها و از طرفی بالا رفتن تعداد خشکشویی‌های آنلاین تصمیم گرفتیم با ادغام سعی کنیم بحران پبش آمده را مدیریت کنیم.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

آپارات جدیدترین قربانی تحریم ها!

سایت آپارات از دقایقی پیش دچار اختلال شده و بر اساس گفته‌های محمد جواد شکوری، علت این نقص به اعمال تحریم بین المللی برمی‌گردد برای ادامه خبر کلیک کنید.

شما بگویید؛ اختلال آپارات چه تاثیری در آینده اکوسیستم استارتاپی دارد؟

آپارات پس از گوگل، دومین سایت پربازدید ایران است. دی ماه سال ۹۷ بود که آپارات در میان ۱۰۰ سایت برتر جهان بر اساس رتبه‌بندی الکسا قرار گرفت. این شرکت جزو شرکت‌های ایرانی است که دامنه com. را به دلیل عدم پشتیبانی شرکت‌های داخلی، در شرکت‌های بین‌المللی ثبت کرده است و حالا این عدم پشتیبانی تحت تاثیر تحریم‌های اعمال شده بر ایران باعث ایجاد چنین اختلالی شده است. برای ادامه خبر کلیک کنید.

مرکز ماهر هک شدن سایت وزارت ارتباطات را تایید کرد

مرکز ماهر ضمن تایید هک شدن وب سایت وزارت ارتباطات نوشت: «در این رویداد هیچ‌گونه نفوذ و دسترسی غیرمجاز و یا اعمال تغییری در محتوای وب‌سایت صورت نگرفت.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

سقط جنین ارتباطی به دکل موبایل ندارد

مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت گفت: «بر اساس بررسی های علمی انجام شده تاکنون موضوع سقط جنین و ارتباط آن با دکل های مخابراتی ثابت نشده است.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

یک درصد از درآمد فروش شارژ سیم‌کارت‌های شاتل موبایل به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان اهدا می‌شود

شاتل موبایل اپراتور نسل جدید تلفن همراه، یک درصد از درآمد حاصل از فروش شارژ سیم‌کارت‌های خود را به مدت یک هفته و تا پایان روز سه شنبه 1 بهمن ماه به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان اختصاص می‌دهد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

از خام فروشی تا صدرنشینی در تعداد پیامک‌های تبلیغاتی!

بر اساس آخرین آمار رگولاتوری، ایرانسل 67 درصد از پیامک‌های تبلیغاتی را به خود اختصاص داده است. اما آیا این نکته به خام فروشی این اپراتور باز نمی‌گردد؟ برای ادامه خبر کلیک کنید.

معماری شبکه ملی اطلاعات در انتظار تصویب شورای‌ عالی فضای مجازی

وزارت ارتباطات نظراتش را در قالب این طرح داده اما اکنون این طرح با نظرات کارگروهی که با حضور اعضای حقیقی و حقوقی تشکیل شده، تعیین می‌شود تا درنهایت با اعمال این نظرات، طرح نهایی شبکه ملی اطلاعات در شورا تصویب شود برای ادامه خبر کلیک کنید.

کارت های سوختی که هنوز به مقصد نرسیده‌اند!

در حالی که نزدیک به دو ماه از اجباری شدن طرح استفاده از کارت سوخت می‌گذرد، هنوز هم افراد زیادی هستند که موفق به دریافت کارت سوخت خود نشده‌اند!

روزها و هفته های زیادی از اجباری شدن استفاده از کارت سوخت گذشته اما ظواهر امر نشان می دهد هنوز هم عده زیادی از افراد موفق به دریافت کارت سوخت خود نشده‌اند.

به گزارش کلیک امروز که حدود دو ماه از اجبار در طرح استفاده از کارت سوخت گذشته هنوز هم عده زیادی همچنان برای تردد در شهر از بنزین با نرخ آزاد استفاده می‌کنند. برا یادامه خبر کلیک کنید.

بهترین سایت و اپلیکیشن از نظر فارسی نویسی معرفی می‌شود

ستاد برگزاری جشنواره وب و موبایل ایران از معرفی بهترین وبسایت و اپلیکیشن از نظر فارسی‌نویسی خبر داد.

دوازدهمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران با همکاری «انجمن ویرایش و درست‌نویسی» به فارسی‌دوستان برگزیده در عرصه‌های گوناگون «تندیس زبان فارسی» می‌دهد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

کارت ملی هوشمند تولید داخل برای شهروندان صادر می‌شود

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: «۳۲۴ هزار و ۹۸۳ قطعه کارت ملی هوشمند تولید داخل صادر و به مردم تحویل داده شده است.»سیف الله ابوترابی روز یکشنبه گفت: «۵۵ میلیون و ۸۷ هزار و ۸۹۰ نفر مراحل تکمیل ثبت‌نام کارت هوشمند ملی را انجام داده‌اند که برای ۴۶ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۵۷۲ نفر کارت ملی صادر شده و ۴۵ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۴۳۳ نفر کارت خود را دریافت کرده‌اند.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

یک پروژه ملی جدید؛ پیاده‌سازی الکسای بومی برای رتبه‌بندی دقیق وب‌سایت‌ها

گروهی از محققان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانه‌ای برای رتبه‌بندی سایت‌ها ارائه کردند. الکسای بومی عملکردی مشابه با الکسا جهانی خواهد داشت.

عمار بزرگوار از محققان این طرح در رابطه با این پروژه گفت: «در پروژه اجرا شده اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها بر اساس لاگ شبکه و سیستم شده است.»

وی با بیان اینکه این رتبه‌بندی بر اساس میزان محبوبیت سایت‌ها است، افزود: «در سایت راه اندازی شده علاوه بر معرفی ۵ سایت برتر، ۵۰۰ سایت برتر شبکه ایران نیز قابل دسترسی است.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

آغاز سومین دوره رقابت استارتاپی اینوتکس پیچ / برگزاری فینال رقابت‌ها در سال 99

اینوتکس پیچ یکی از بخش‌های رقابتی نمایشگاه اینوتکس است که برای سومین سال متوالی رقابتی بزرگ را بین استارتاپ­های سراسر کشور رقم خواهد زد.

نشست خبری سومین دوره رقابت استارتاپی «اینوتکس پیچ» صبح امروز در کارخانه نوآوری آزادی تهران برگزار شد. کارخانه نوآوری آزادی تهران، صبح امروز میزبان اهالی رسانه در نشست خبری رقابت «اینوتکس پیج» بود. «سجاد عباسی فشمی» دبیر نمایشگاه اینوتکس 2020 و «مهدیه تمسکی» مسئول برگزاری اینوتکس پیچ در این نشست خبری حضور داشته و به ارائه توضیحاتی در مورد این رقابت پرداختند. برای ادامه خبر کلیک کنید.

فعال‌سازی ۲۳ میلیون سیم کارت در ۶ ماه

آخرین آمار منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نشان می دهد که نصب تلفن ثابت در ۶ ماهه اول امسال در کشور با تقاضایی همراه نبوده اما ۲۳ میلیون سیم کارت در این بازه زمانی فعال شده است.

مطابق با آخرین آمارها از رصد وضعیت استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات در کشور که مربوط به ۶ ماهه نخست امسال می شود، ۲۹ میلیون و ۲۵ هزار و ۴۰۰ خط تلفن در کشور دایر است و ضریب نفوذ تلفن ثابت به ۳۵ درصد رسیده است. برای ادامه خبر کلیک کنید.

فروش سیم کارت‌ های رایتل به مدت سه روز متوقف شد

فروش سیم کارت‌ های رایتل در سراسر کشور از امروز تا سه روز آینده غیرقانونی است. علت این موضوع، عدم احراز هویت خریداران سیم‌ کارت با روش رمز یکبار مصرف (OTP) است.

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری از توقف فروش سیم کارت‌ های رایتل از امروز در سراسر کشور خبر داد. پیمان قره‌داغی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد: «پیش از این اپراتورها ملزم شده بودند احراز هویت خریداران سیم‌کارت با روش رمز یکبار مصرف (One Time Password) را به منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از مدارک شناسایی متقاضیان و شناسایی صحیح مشترک تلفن همراه در زمان اشتراک پیاده‌ سازی کنند.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

از شکست انحصار ده ساله بلیت سینما تا تاثیرات حضور بنیانگذار علی‌بابا در اتاق بازرگانی

جشنواره وب و موبایل ایران با شعار ایران فقط تهران نیست در ادامه هفت شهر این‌بار در استان فارس و شهر شیراز توقفی یک روزه داشت.

امسال جشنواره وب و موبایل ایران؛ برای اولین بار با شعار ایران فقط تهران نیست به شهرهای مشهد، اصفهان، رشت،قزوین، یزد، بابلسر، و شیراز سفر و تلاش کرد با ایجاد موجی جدید، اکوسیستم استارتاپی ایران را گسترش داده و به بررسی فرصت‌ها و چالش های اکوسیستم استان‌های مختلف بپردازد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

ارسال نظر