اختلال برطرف شد | اتصال مجدد ۱۰۰۰ گیگ ظرفیت بین‌الملل ارتباطات کشور

شرکت ارتباطات زیرساخت کشور، از رفع اختلال پهنای باند اینترنت بین‌الملل کشور که شب گذشته به دلیل قطعی مسیر فیبر نوری در گرجستان اتفاق افتاده بود، خبر داد.

اختلال برطرف شد | اتصال مجدد ۱۰۰۰ گیگ ظرفیت بین‌الملل ارتباطات کشور

بنا بر اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت، شب گذشته هزار گیگ از ظرفیت بین‌الملل این شرکت قطع شد.

در اطلاعیه این شرکت اشاره بود علت قطع شدن این حجم، قطع ۲ مسیر فیبر نوری در گرجستان از ساعت ۱۴:۳۰ بوده است. با این حال شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرده بود با پیگیری‌های صورت گرفته توسط این مرکز، این اختلال تا ساعاتی دیگر رفع خواهد شد.

همچنین این قطعی در حالی اتفاق افتاد که ۲۲ دی‌ماه سال جاری، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات کشور از در دسترس قرار گرفتن مجدد ۴۳۰ گیگ از پهنای باند اینترنت که از 2 ماه پیش به دلیل قطع فیبر نوری در محدوده دریایی بین قطر و امارات از دسترس خارج شده بود، خبر داد.

وزیر ارتباطات تاکید کرده بود: «این اختلال پهنای باند مصرفی کشور را 7 درصد کاهش داد، اما خبر خوش این است که با پیگیری و تلاش مستمر همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت، خرابی این خط فیبر نوری دریایی ترمیم شده و این ۴۳۰ گیگ دوباره به پهنای باند کشور برگشته است.»

حالا پس از اختلال در فیبر نوری مسیر گرجستان و برطرف کردن این مشکل، شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه امروز خود از اتصال مجدد ۱۰۰۰ گیگ از ظرفیت بین‌الملل ارتباطات کشور خبر داده و اعلام کرده است: «بنا بر اعلام مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، ظرفیت مذکور پس از رفع اختلال به وجود آمده در ساعت ۱۸:۴۵ روز گذشته شنبه ۲۵ دی‌ماه بازیابی و مجددا در مدار مصرف قرار گرفته است.»

ارسال نظر