محقق نشدن تامین منابع صندوق نوآوری و شکوفایی از محل صندوق توسعه ملی

رسانه کلیک - یکی از اعضای هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست آنلاین این صندوق از محقق نشدن تامین منابع مالی این صندوق از محل صندوق توسعه ملی گلایه کرد.

محقق نشدن تامین منابع صندوق نوآوری و شکوفایی از محل صندوق توسعه ملی

نشست آنلاین «امضای توافقنامه هم‌سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی صندوق نوآوری و شکوفایی در طرح‌های فناورانه پارک‌های علم و فناوری» امروز سه‌شنبه ۲۵ آذر در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، در این نشست دکتر مهدی کشمیری، عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: طرح‌های هم‌سرمایه‌گذاری از دو ماه پیش به صورت فراخوان در پارک‌های علم و فناوری منتشر شد تا اگر این پارک‌ها طرح ویژه‌ای دارند با سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شوفایی پیش ببرند.

او با اشاره به ارسال ۴۵ طرح از پارک‌ها به صندوق در نتیجه آن فراخوان گفت: پس از دو ماه ارزیابی صندوق، تعداد ۷ طرح انتخاب شد تا در قالب هم‌سرمایه‌گذاری، طرح‌های فناورانه پارک‌ها پیش برود.

این عضو هیئت مدیره صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه افزود: در این راستا، امروز قرارداد اجرای این پروژه‌ها بین پارک‌های علم و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی امضاء می‌شود.

کشمیری بیان کرد: با توجه به ظرفیت کاری صندوق نوآوری و شکوفایی و نیاز به منابع و امکانات، لازم است از سوی دولت، پشتیبانی جدی شود. پیش‌بینی می‌کنیم اوایل سال آینده ظرفیت‌های مالی صندوق نوآوری و شکوفایی به نقطه انتهایی کارکرد خود برسد. ازاین‌رو برای ورود به فضای بعدی کاری، نیازمند تأمین جدی منابع خود است.

کشمیری با اشاره به اینکه این صندوق از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار پیگیری در این موضوع را دارد، گفت: خواهش ما این است که هیئت دولت در این خصوص ما را همراهی کند.

وی گفت: در قانون پیش بینی کاملا شفافی در تامین منابع صندوق نوآوری و شکوفایی در یک بند شده که متاسفانه از سال ۸۹ به بعد این بند از قانون متوقف شده است لذا امیدوار بودیم که این نیز امسال محقق شود ولی در لایحه بودجه۱۴۰۰ هم محقق نشد.

او در ادامه افزود: از سوی دیگر موضوعات تأمین منابع صندوق نوآوری و شکوفایی از محل صندوق توسعه ملی، احیای بند قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان و اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد تومان به صندوق از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه محقق نشد.

کشمیری در نهایت با خطاب قرار دادن وزیر علوم گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی انتظار دارد که شما در رابطه با این موضوع پیگیر باشید.

ارسال نظر