فرصت استثنایی برای علاقه‌مندان به مسابقه ICT Challenge 6

رسانه کلیک – مسابقه ICT Challenge 6 با هدف حل چالش‌های موجود در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار و برندگان این مسابقه جهت اشتغال به شرکت‌های فعال این حوزه معرفی می‌شوند.

فرصت استثنایی برای علاقه‌مندان به مسابقه ICT Challenge 6

به گزارش کلیک، به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ ششمین دوره مسابقات ICT Challenge به همت گروه Sharif ICT و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز نوآوری فناوری اطلاعات دانشگاه شریف با تمرکز بر زبان‌های برنامه نویسی Java، Net، Python، Node.js، Go Lang، PHP در روزهای ۲۴ و ۲۵ تیرماه سال ۱۴۰۰ به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

چه کسانی می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند؟

مسابقات ICT Challenge امسال نیز مانند سال‌های پیشین با قوانین خاص خود برگزار خواهد شد. کلیه تیم‌ها و استارتاپ‌های فعال در این حوزه می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در این مسابقات شرکت کنند. ثبت‌نام در این مسابقات در قالب تیم‌های دو الی چهار نفره به‌صورت رایگان انجام می‌شود. علاقه‌مندان به برنامه نویسی می‌توانند در این مسابقه شرکت کرده و در پایان در صورت رضایت از کار آن‌ها، به شرکت‌های فعال این حوزه معرفی می‌شوند.

اگر مایل به شرکت در مسابقه ICT Challenge 6 هستید، لازم است بدانید که این مسابقه طی دو مرحله و در دو روز برگزار خواهد شد.

روند برگزاری مسابقات به شرح زیر است:

مرحله اول (روز اول):

مهارت حل مسئله اولین مرحله مسابقه ICT Challenge 6 محسوب می‌شود. شما باید بتوانید با ورود به پروفایل کاربری خود در سامانه مسابقات حدود ۸ الی ۱۲ سوال که از چالش‌های واقعی در حوزه برنامه نویسی را پاسخ دهید. این سوالات توسط کمیته ارتباط با صنعت رویداد طراحی‌شده‌اند.

شما برای حل چالش‌های مرحله یک تا ساعت 10 صبح روز بعد فرصت خواهید داشت. بعد از پاسخگویی به سوالات باید نتایج را در سامانه مسابقات بارگذاری کنید.

در کل این مدت تیم داوری و تیم منتور‌ها به‌صورت کامل در کنارتان بوده و به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

روند امتیاز گیری در مرحله اول و راه‌یابی به مرحله دوم:

مسابقات با تمرکز بر زبان‌های برنامه نویسی مختلف اجرا می‌شود؛ بنابراین سوالات در زبان‌های برنامه نویسی مختلف متفاوت است؛ یعنی اگر تیمی زبان برنامه نویسی جاوا را انتخاب کرده باشد سوالات متفاوتی نسبت به تیمی که زبان برنامه نویسی پایتون را انتخاب کرده دریافت خواهد کرد. هر چالش یک امتیاز مشخص داشته و تیم‌ها با حل چالش‌ها امتیاز مربوطه را دریافت می‌کنند.

آیا می‌توان تمام زبان‌های برنامه نویسی را انتخاب کرد؟

بله. شما می‌توانید یک یا تمام زبان‌های برنامه نویسی را انتخاب و با حل چالش‌ها، امتیازات بیشتری را دریافت کنید. درنهایت ۱۰ تیمی که بیشترین امتیازات را کسب کرده باشند به مرحله دوم رویداد راه پیدا می‌کنند.

مرحله دوم (روز دوم):

اگر در خود توانایی خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی را می‌بینید، حتما در این مرحله نیز موفق خواهید شد؛ چرا که در مرحله دوم شما باید این موارد را به داوران اثبات کنید. در روز دوم مسابقات تیم‌هایی که بیشترین امتیاز را دریافت کردند توسط کمیته داوری رویداد معرفی خواهند شد. سپس تیم‌های برتر می‌بایست طبق برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده، جهت ارائه در جلسه پرسش و پاسخ آماده شوند.

در این جلسه 15 دقیقه‌ای شما گفت‌وگویی با طراحان چالش‌های مسابقه ICT Challenge 6 داشته و سپس به شرکت‌های معتبری که نیاز به تخصص شما دارند معرفی خواهید شد.

داوران مسابقه ICT Challenge 6 چه کسانی هستند؟

لازم به ذکر است تیم داوری شامل اساتید دانشگاه و افراد متخصص فنی شرکت‌های سرمایه‌گذار فعال در این حوزه‌ هستند.

آیا جلسه 15 دقیقه‌ای با طراحان حضوری برگزار می‌شود؟

خیر. کلیه این مراحل به‌صورت مجازی و آنلاین اجرا خواهد شد و تمامی شرکت‌کنندگان می‌توانند به‌صورت مستقیم این مراحل را مشاهده کنند. با توجه نمره فنی هر تیم در مرحله اول و نمره ارائه حضوری در مرحله دوم تیم‌های برتر مشخص می‌شوند و جوایز نقدی خود را دریافت می‌کنند.

اگر علاقه‌مند به شرکت در مسابقه ICT Challenge 6 هستید، شما تا ۱۵ تیر ۱۴۰۰ مهلت دارید تا با مراجعه به وب‌سایت رسمی رویداد به آدرس ictchallenge.sharif.ir در این مسابقه ثبت‌نام کنید.

ارسال نظر