مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی به صدا و سیما سپرده شد

رسانه کلیک - در جلسه دیروز اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس، با تصویب مصوبه‌‌‌ای مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی را به سازمان صداوسیما سپردند.

مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی به صدا و سیما سپرده شد
بر اساس اعلام حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ و نماینده مردم شاهین شهر، در جلسه روز گذشته ۲۲دی‌ماه ۱۳۹۹ این کمیسیون، مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی به سازمان صداوسیما سپرده شد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ به خبرگزاری فارس گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون در مصوبه خود مدیریت و نظارت محتوای فضای مجازی را به سازمان صداوسیما سپرده‌اند.
به گفته این نماینده محلس برای این کار بودجه‌ای معادل ۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که به منظور تخصیث اعتبار برای تولید محتوا در فضای مجازی براساس جدول تعیین شده در اختیار سازمان صداوسیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی است.
با این حال هنوز جزییاتی در زمینه چگونگی اجرای این نظارت بر فضای مجازی و سازوکارهای آن ارائه نشده است و این مصوبه برای تبدیل شدن به قانون باید در صحن علنی مجلس مطرح و به تصویب برسد.

این اقدام نه تنها باعث نگرانی برخی تولید‌کنندگان محتوا در فضای مجازی شده است بلکه انتقاداتی را به دنبال داشته است زیرا باعث ایجاد انحصار صدا و سیما در کنترل پلتفرم‌های آنلاین بوده است.

ارسال نظر