تصویب طرح صیانت مجلس موجب تزریق ناامیدی است

مدیرعامل یکتانت تصویب طرح صیانت از فضای مجازی را توسط مجلس شورای اسلامی، باعث تزریق ناامیدی به کاربران عنوان کرد.سینا مؤمنی مدیرعامل یکتانت در نشستی که به منظور تشریح گزارش عملکرد سالانه تبلیغات آنلاین این شرکت به صورت مجازی برگزار شده بود پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بود.

تصویب طرح صیانت مجلس موجب تزریق ناامیدی است

سینا مؤمنی مدیرعامل یکتانت در نشستی که به منظور تشریح گزارش عملکرد سالانه تبلیغات آنلاین این شرکت به صورت مجازی برگزار شده بود پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بود.

وی در پاسخ به سؤال کلیک در خصوص تصویب طرح صیانت از فضای مجازی از سوی مجلس و تأثیر آن روی آینده کسب‌وکار کلیک گفت: «اگر قرار بود یکتانت را فقط به عنوان یک وب‌سایت در نظر بگیریم، شاید می‌شد بگوییم که تصویب طرح مجلس تأثیر چندانی رویمان نمی‌گذارد. اما اگر این طرح را در قالب چیزی که قرار است روی کل فضای وب و به‌ویژه سوشال مدیا (شبکه‌های اجتماعی) تأثیر بگذارد، در نظر بگیریم، باید بگوییم روی یکتانت هم تأثیر می‌گذارد؛ چناچه روی کل زندگیمان تأثیر خواهد گذاشت.»

مومنی افزود: «اطلاعاتم از جزئیات این طرح بسیار کم است. با این حال طبق چیزهایی که گفته شده گمان می‌کنم طرح صیانت روی کل کسب‌وکارها تأثیر می‌گذارد؛ مخصوصاً در تبلیغات گوگلی. در این فضا در وهله اول کسب‌وکارهایی که بر پایه شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، آسیب خواهند دید. این قضیه مثل یک دومینو جلو می‌آید و در مرحله بعد روی ما و دیگران هم تأثیر می‌گذارد.»

وی در ادامه توضیحاتش گفت: «فکر می‌کنم حال و روزمان در این روزها مثل روزهای قبل از تأیید رمز دوم است که آگاهی‌مان کم بود و بنابراین مضطرب بودیم. امیدوارم طرح به شکل کنونکی‌اش تصویب نشود و در طرح نام‌برده به آینده کل کسب‌وکارها فکر شود.»

مدیرعامل یکتانت تأکید کرد: «مهم‌ترین تأثیری که تصویب چنین قانونی روی هرکدام از ما خواهد گذاشت، تزریق ناامیدی است. همه آدم‌ها در هر نقطه و جایگاهی که هستند با اینترنت سر و کار دارند و نمی‌توانیم اجازه بدهیم این افراد ناامید بشوند، چراکه در بلندمدت هم نتیجه خوبی نخواهد داشت.»

شایان ذکر است طرح نمایندگان برای صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی امروز دوباره به صحن علنی مجلس خواهد رفت؛ طرحی که در صورت تصویب آن ضوابط استفاده کنونی کاربران را از اینترنت به کلی تغییر خواهد داد.

بیشتر بخوانید: طرح صیانت از فضای مجازی، تنور فیلترشکن‌ها را گرم می‌کند

ارسال نظر