نگاهی به کوییز آو کینگزدر سالی که گذشت ،۵۸ میلیون ساعت بازی در کم‌تر از ۱۲ ماه!

رسانه کلیک - کوییز آو کینگز در این ۵ سال، همواره محصول محبوبی بین دوستداران بازی‌های موبایلی در کشور بوده است. در سالی که گذشت هم کوییزبازها بار دیگر یک آمار خیره‌کننده از خود به‌جا گذاشتند: ۵۸ میلیون ساعت بازی، آن هم در کم‌تر از ۱۲ ماه. به عبارتی ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار روز، معادل ۶ هزار و ۶۲۰ سال!

نگاهی به کوییز آو کینگزدر سالی که گذشت ،۵۸ میلیون ساعت بازی در کم‌تر از ۱۲ ماه!

یک سال دیگر هم به سرعت برق و باد گذشت. ۱۲ ماه و ۳۶۵ روزی که با آن‌چه در سال‌های قبل دیده بودیم، تفاوت‌های بسیاری داشت. در شرایطی که تمام جهان درگیر ویروس کرونا و اپیدمی آن بودند و هستند، شرکت‌های بازی‌سازی و فعالان حوزه‌ی آی‌تی توانستند تا کسب‌وکارهایشان را بهبود ببخشند. کسب‌وکارهایی که در این یک سال با فرصت‌ها و تهدیدهای پرشماری روبه‌رو شدند.

۱۰ فصل پرهیجان

چند ماه پیش، تولد ۵ سالگی کوییز را با هم جشن گرفتیم. در این سال‌ها، چندین حالت جدید بازی، بخش بازی گروهی، محتوای جدید، چالش‌ها و … تنها بخشی از موارد اضافه شده به بازی طی این مدت هستند. هم‌چنین بیش‌ترین میزان جایزه‌های کوییزی و چالش‌های درون بازی نیز در زمان فصل تولد (فصل هشتم بازی) در اختیار کوییزبازها قرار گرفت.

با این حال اگر بخواهیم ۱۳۹۹ را با یک اتفاق بزرگ و به‌یادماندنی به خاطر بسپاریم، بدون شک چیزی جز فصل‌های کوییزی نخواهد بود. فصل‌ها، بازه‌های زمانی چند هفته‌ای هستند که در آن چالش‌های بازی با تم مشخص در اختیار کوییزبازها قرار می‌گیرند. هم‌سو کردن محتوای فصل‌های کوییزی با مناسبت‌ها و اتفاقات روزمره‌ی جامعه، سبب شد تا اقبال فصل‌های کوییزی روز به روز بیش‌تر شود.

هر ۴ روز یک چالش جدید!

امسال برای اولین بار، تجربه‌ی داستانی کوییز را در کنار هم دیدیم. ماجرای کارآگاه کوییزی، قصه‌ای تعاملی بود که در کنار هم و با پاسخ دادن به سوالات موضوعات مختلف، از آن عبور کردیم. ماجرای کارآگاه با محوریت چالش‌های متفاوت در اختیار کاربران قرار گرفت و هر یک از این چالش‌ها، یک سرنخ جدید برای پیدا کردن سارق بودند. علاوه بر این، چالش‌های مناسبتی و هم‌سو با اتفاقات روز جامعه، باعث شد تا بازخوردهای بیش‌تری از کوییزبازها بگیریم و آن‌ها را بیش از پیش درگیر یک تجربه‌ی جدید ببینیم.

هم‌چنین طی این یک سال، کوییزپلاس و مسیر جذاب هر فصل آن، با امکانات و ماموریت‌های جدیدی به‌روز شد. ماموریت‌هایی که هم‌چنان در حال تغییر هستند و در آینده‌ی نزدیک جذاب‌تر هم می‌شوند. در مجموع و بازه‌ی ۱۲ ماهه، بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ هزار سوال توسط کوییزبازها پاسخ داده شده است.

علاوه بر این، طبق آمارهای تیم لایوآپس کوییز آو کینگز، در طول این یک سال بیش از ۸۴ چالش مختلف در بازی برگزار شده است. یعنی به طور میانگین هر چهار روز یک بار، شاهد یک چالش و محتوای کاملا جدید برای کوییزبازها هستیم! چالش‌هایی که از اسامی آشنا و محبوب کوییزبازها طی چند سال اخیر آغاز می‌شود و در انتها به چالش‌های جدیدی چون «چالش بقالی» و «چالش جعبه شکلات» می‌رسند. چالش‌هایی که تجربه‌ای کاملا جدید از بازی را برای کوییزبازها به ارمغان می‌آورند.

نیم‌نگاهی به آینده

وقتی این خبر به دست شما می‌رسد، فصل نوروزی کوییز آو کینگز با نام «بوی عیدی» آغاز شده است. دریچه‌ای به سال ۱۴۰۰ شمسی و رویکرد کوییز در برابر محتواهای جدید، در این فصل بازتاب قابل توجهی خواهد داشت. سعی می‌کنیم تا مثل همیشه، گوش‌های شنوایی برای کوییزبازها داشته باشیم و نظرات آن‌ها را اولین اولویت خودمان بدانیم.

سال ۱۴۰۰، سال بزرگی برای کوییز آو کینگز و به‌دنبال آن اکوسیستم بازی‌سازی کشور خواهد بود. حال که بیش از ۱۵ میلیون کاربر ثبت‌نام شده و ۱.۵ میلیون کوییزباز همراه در هر ماه داریم، به این فکر می‌کنیم که چطور کوییز را به بستری جذاب‌تر برای تعامل با شما تبدیل کنیم. به‌زودی و با تغییرات بزرگی از جمله تغییر تکنولوژی توسعه‌ی محصول کوییز آو کینگز، به استقبال روزهای جذاب‌تری برای این محصول پرمخاطب می‌رویم.

ارسال نظر