کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش قرار گرفت

رسانه کلیک – کارت‌های شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۰ در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور توزیع‌ شده‌اند.

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش قرار گرفت

به گزارش کلیک، به نقل از ایرنا؛ کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۰ برای یک‌میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ نفر آماده شده است و از امروز یکشنبه ۶ تیرماه در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org در دسترس داوطلبان قرار دارد.

آمار ثبت‌نام کنندگان در کنکور سراسری ۱۴۰۰

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایرنا، خاطرنشان کرد: تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که از روزهای ۹ تا ۱۲ تیرماه در سه هزار و ۵۲۲ حوزه و ۴۱۴ شهرستان به رقابت می‌پردازند.

تاریخ برگزاری کنکور رشته‌های مختلف

بر اساس برنامه زمان‌بندی سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور گروه آزمایشی هنر روز چهارشنبه ۹ تیرماه، ۲ گروه آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه، گروه آزمایشی علوم تجربی روز جمعه ۱۱ تیرماه و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی روز شنبه ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود.

شرایط برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰ در وضعیت قرمز کرونا

طبق آمار به‌دست‌آمده از وضعیت کرونا در ایران، بااینکه روند واکسیناسیون ادامه دارد اما با شروع جدید موج کرونا به‌خصوص در مناطق جنوبی کشور مواجه هستیم. این خبر با شیوع نوع جدیدی از کرونا به نام دلتا کرونا رسانه‌ای شده است. ازاین‌روی ازآنجایی‌که خطر کرونا همچنان تهدیدی برای حیات بشر محسوب می‌شود، انتظار می‌رود که تمام پروتکل‌های بهداشتی چه در شهرهای قرمز و چه در سایر شهرهای دیگر به‌طور کامل رعایت شوند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در این راستا گفت:

آزمون سراسری در شهرهای قرمز با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود؛ علاوه بر این به شهرهای قرمز اعلام شد که در داخل این شهرها، حوزه برگزاری آزمون برای کاهش رفت و آمد داوطلبان و جلوگیری از خروج آن‌ها از شهر محل سکونت داوطلب در نظر گرفته شود.

کنکور سراسری ۱۴۰۰ مانند آزمون سال گذشته با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود و فاصله‌گذاری اجتماعی بین هر صندلی داوطلبان، ۱۸۰ سانتیمتر اعلام‌شده است.

ارسال نظر