گزار‌ش اختصاصی از مراسم برترین های الکامپ 98

رسانه کلیک - محمد باقر اثنی عشری، رییس سازمان نظام صنفی در مراسم برترین های الکامپ 98 گفت: «الکامپ ۹۹، ۲۷ تا ۳۰ تیر ۹۹ در محل دایمی نمایشگاه های تهران برگزار خواهد شد.»

گزار‌ش اختصاصی از مراسم برترین های الکامپ 98

الکامپ سال 1398 در روزهای 27 الی 30 تیرماه با شعار آینده بهتر و با حضور صدها شرکت‌کننده دولتی و غیر‌دولتی و بین المللی در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. سازمان نصر به عنوان برگزار کننده این رویداد عصر روز چهارشنبه ضمن ارایه گزارشی از آنچه در این رویداد فناورانه چهار روزه رقم خورده است از برترین‌های الکامپ تقدیر کرد.

محمد باقر اثنی عشری، رییس سازمان نصر در ابتدای این نشست گفت: «تصمیم گرفتیم اختتامیه نمایشگاه را از دل الکامپ بیرون آورده و ضمن ارایه گزارشی از الکامپی که پشت سر گذاشتیم، تبادل نظرهایی هم داشته باشیم.» او با ارایه تاریخچه‌ای از الکامپ های گذشته ادامه داد: «الکامپ اول با فضای ۱۰۰۰متر مربع در سال ۱۳۶۹ استارت خورد، در الکامپ دهم در سال ۸۳ برای اولین بار رییس جمهور وقت در آن شرکت کرد. در الکامپ ۱۳و ۱۴، تلکام نیز در کنار الکامپ قرار گرفت، در سال سال ۸۸ و در الکامپ ۱۵ تلکام از دل الکامپ جدا شد. سال ۹۵ الکامپ از فصل پاییز به علت کوتاهی روزهای پاییز به فصل تابستان مهاجرت کرد و امروز در مراسم اختتامیه الکامپ 98 هستیم.»

رییس سازمان نصر افزود: «برگزار کننده، شرکت کننده و بازدید کنندگان سه عنصر اصلی تشکیل دهنده نمایشگاه هستند و ما به بررسی این موضوع در الکامپ ۹۸پرداختیم.» اثنی‌عشری با طرح سوالی در رابطه با اینکه چرا سازمان برگزارکننده این رویداد است، تصریح کرد: «مروری بر الکامپ های گذشته نشان داد بهترین نمایشگاه ها آنهایی هستند که نظام صنفی یارانه ای برگزار کرده است. منافع مالی این وسط در میان نیست و موفقیت نمایشگاه در گرو عشق و علاقه بر گزارش کنندگان است.»

رییس سازمان نصر در ادامه با اشاره به این نکته که الکامپ 98 که در تیرماه سال جاری برگزار شد، بیش از ۱۰۰ هزار بازدید کننده داشته افزود: «استقبال از الکامپ امسال خوب بود و در نظر سنجی‌هایی که از تعدادی از افراد منتقد داشتیم، متوجه شدیم الکامپ 98 با کیفیت خوب و رضایت نسبی افراد به پایان رسیده است.»



وی در ادامه با مخاطب قرار دادن بهمن حسین زاده، رییس نمایشگاه های بین المللی که در این دورهمی حضور داشت ادامه داد: «مجوز الکامپ 98 که تیرماه برگزار شد، اردیبهشت 98 صادر شد. برای برگزاری چنین نمایشگاه بزرگی نیازمند مجوزی هستیم که به موقع صادر شود و در این مورد از شما خواستاریم همکاری‌های لازم را داشته باشید.»

رییس سازمان نصر در ادامه با اشاره به این نکته که با اینکه با بسیاری از دولتی ها و سازمان ها زاویه هایی داشتیم، افزود: «در فضای خوب و بدون حاشیه در کنار هم در فضای نمایشگاه حاضر شدیم و نشان دادیم می توانیم به خوبی در کنار هم به فعالیت بپردازیم.» وی در انتها با دعوت از مدعوین برای اظهار نظرهای سازنده برای برگزاری الکامپ پیش روی با یک خبر تکمیلی صحبت‌هایش را به پایان رساند و گفت: «الکامپ ۹۹ در روزهای ۲۷ تا ۳۰ تیرماه 99 در محل دایمی نمایشگاه های تهران همزمان با دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگهای تزیینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه برگزار خواهد شد.»

۵۵ نفر از مقامات کشوری و لشکری و صنفی بازدیدکننده الکامپ 98 بودند. رضا حیدری، دبیر اجرایی الکامپ 98 در مراسم تقدیر از برترین های الکامپ ۲۰۱۹ با ارایه آماری از الکامپ گفت: «نمایشگاه امسال در فضای حدود ۶۵ هزار متر مربع و در ٢٠ سالن برگزار شد. ‏۴٢٩ شرکت فناوری اطلاعات، ٢٢٨ شرکت استارتاپی، ١٣٢ کانتر استارتاپ و ٣۴ نهاد دولتی در نمایشگ ‎الکامپ ٢۵ حضور داشتند.»

حیدری با ارایه آماری از افراد دولتی که از الکامپ ۹۸ بازدید کردند، افزود: «۵۵ نفر از مقامات لشکری و کشوری و صنفی از ‎الکامپ ٢۵ بازدید کردند.» بر اساس آمار حیدری، سه رسانه ایرنا، ایسنا و زومیت بیشترین تعداد خبر را در رابطه با الکامپی که گذشت پوشش دادند.

در ادامه مراسم، از برترین‌های الکامپی که گذشت تجلیل شد. ‏در «برترین‌های الکامپ ٢۵» در بخش حضور همه جانبه الکامپ ٢۵ شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل رتبه برتر را کسب کرد. در بخش حامیان الکامپ شرکت ارتباطات سیار ایران رتبه برتر را کسب کرد. ‏در بخش حوزه بانکداری الکترونیکی هلدینگ به پرداخت ملت رتبه برتر را دریافت کرد. ‏در بخش الکام ترندز دانشگاه رباتیک قزوین رتبه برتر را کسب کرد. ‏شرکت دوران، در بخش نرم‌افزار و امنیت شبکه رتبه برتر را کسب کرد.

‏در بخش توان تک حمیدرضا محترم رتبه برتر را دریافت کرد. ‏شرکت پردیس دیبا اندیشان رتبه برتر در بخش ابتکار و خلاقیت در حوزه ممیزی داده را کسب کرد. ‏شرکت آریا لیزر رتبه برتر در بخش سخت افزار، تولید و مونتاژ را کسب کرد. ‏عادل طالبی برای حضور شایسته و ارائه برتر در بخش الکام تاکز رتبه برتر را کسب کرد. ‏رتبه برتر در بخش سرویس و خدمات و دولت الکترونیکی، سازمان فناوری اطلاعات قوه قضاییه برگزیده شد. در بخش ابتکار و خلاقیت جهت شرکت در الکامپ سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران رتبه برتر را کسب کرد.

رتبه برتر هم‌افزایی و یکپارچگی در ارائه محصول را فرودگاه پیام کسب کرد. ‏استارت آپ تریژر رتبه اول در این رقابت‌ها را کسب کرد. ‏استارت آپ پروفایل سنتر به عنوان تیم دوم برگزیده شد. کارجو پلاس به عنوان استارت‌آپ سوم انتخاب شد. ‏گروه فناسا رتبه چهارم در میان ده استارت آپ را کسب کرد. ‏استارت آپ ارزیابی و کلوپ هوشمند به عنوان تیم پنجم شناخته شد. ‏گروه فربودانگاره تیم ششم در رقابت‌ها شناخته شد. استارت آپ چهارچرخ به عنوان تیم هفتم برگزیده شد. استارت آپ ترجمیار رتبه هشتم را کسب کرد. ‏تیم نهم استارت آپ ایسمینار شناخته شد. استارت آپ دنگی پال به عنوان تیم دهم برگزیده شد.

ارسال نظر