۲۵۰ هزار پورت پرسرعت VDSL آماده واگذاری می‌شود

رسانه کلیک - سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از آماده‌سازی برای واگذاری ۲۵۰ هزار پورت پرسرعت VDSL و جایگزینی آن با تکنولوژی ADSL در شهر اهواز تا پایان سال خبر داد.

۲۵۰ هزار پورت پرسرعت VDSL آماده واگذاری می‌شود

علیرضا ملکی جهان مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب از واگذاری ۲۵۰ هزار پورت اینترنت پر سرعت (FTTC) تا پایان سال در اهواز خبر داد.

وی گفت: با توجه به برنامه ششم توسعه، طرح کلان شبکه ملی اطلاعات و پروژه‌های مصوب کارگروه ویژه ستاد اقتصاد مقاومتی، پوشش ۸۰ درصدی خانوارها به پهن باند ثابت با سرعت ۳۰ تا۱۰۰ مگابیت بر ثانیه از اولویت‌های مهم کشور محسوب می‌شود. بر همین اساس در سال ۹۸ پروژه اینترنت پرسرعت FTTC به منظور واگذاری VDSL به مشترکان با ۱۵ هزار پورت در دزفول راه‌اندازی شد و اکنون دو هزار و ۵۰۰ مشترک از این سرویس ها استفاده می‌کنند.

ملکی جهان افزود: در پروژه FTTC علاوه بر دسترسی کاربران به اینترنت با سرعت بالاتر، می‌توان به ارتباط پایدارتری دست پیدا کرد. در واقع در تکنولوژی FTTC به دلیل کوتاهی فاصله انتقال داده، سرعت اینترنت حداقل ۲۵ مگابیت بر ثانیه است، البته هرچه کابینت‌ها در فاصله نزدیکتر بوده و تجهیزات به روزتر باشند، سرعت اینترنت افزایش می‌یابد. به عنوان مثال در تست سرعت انجام شده در اهواز، سرعت اینترنت FTTC تا ۸۰ مگابیت بر ثانیه ثبت شده است.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب، درباره تمهیدات پیش‌بینی شده برای پایداری ارتباطات استان خوزستان در شرایط فعلی گفت: به دلیل مشکلات جوی و آب و هوایی کشور و بروز قطعی‌های ناشی از ریزگردها و گرمای هوا در سال گذشته، برنامه نظارتی مدونی با عنوان دستورالعمل جامع پایش سیستمهای تغذیه و پشتیبان تغذیه نیروی برق سایت‌های تلفن همراه در رگولاتوری تدوین شده است.

وی افزود: براساس این دستورالعمل از ابتدای سال ۹۹ تاکنون با هماهنگی رگولاتوری و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانهای لرستان، ایلام و خوزستان و اپراتورهای سیار و ثابت، اقداماتی مانند برقراری مسیرهای پشتیبان فیبر در منطقه، انجام مانیتورینگ برخط اپراتورهای سیار و ثابت، استقرار دیزل ژنراتورهای سیار در نقاط حساس، استقرار اکیپ‌های گشت‌زنی به منظور حفاظت از فیبر در مسیرهای حیاتی، هماهنگی برای تهیه، تامین و نظارت بر سوخت دیزل ژنراتورهای سیار و هماهنگی برای اعزام اکیپ‌های رفع خرابی برای پایداری شبکه پسیو در زمان بحران انجام شده است.

ارسال نظر