1700 کسب‌وکار ای‌نماد خرد بدون ستاره دریافت کردند

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اعلام استقبال کسب‌وکارها از طرح ای‌نماد خرد بدون ستاره، از دریافت این نماد از سوی 1700 کسب‌وکار خبر داده است.

1700 کسب‌وکار ای‌نماد خرد بدون ستاره دریافت کردند

پس از ابلاغ اجرای الزامی شدن ای‌نماد کسب‌وکارهای اینترنتی برای پرداخت‌یارها توسط متولی شبکه پرداخت کشور در خرداد امسال که البته اعتراض گروهی از کسب‌وکارها را نسبت به الزامی شدن این طرح در پی داشت، ای‌نماد بدون ستاره به عنوان راهکار پیشنهادی بخش خصوصی برای کسب‌وکارهای خرد مطرح شد.

بنا به اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، پس از برگزاری جلسات کارشناسی بین این مرکز، بانک مرکزی، شرکت شاپرک و بخش خصوصی با محوریت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، این طرح نهایی و به عنوان بخشی از تدابیر مشترک به‌منظور اجرای بهینه الزام ای‌نماد برای پرداخت‌یارها، در شهریورماه طی اطلاعیه‌ای رسمی منتشر شد.

در این اطلاعیه از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی آمده است: «ای‌نماد بدون ستاره در واقع فرآیند ساده‌ شده اعطای نماد اعتماد الکترونیکی برای کسب وکارهای خرد است که به عنوان نخستین تجربه مجوز ثبت‌محور در کشور، فقط با احراز هویت و دامنه عملیاتی شده و در مدت چند دقیقه قابل دریافت است.

البته به منظور مدیریت ریسک ناشی از عدم انجام احرازهای دیگر در فرآیند اصلی ای‌نماد و جلوگیری از بروز تخلفات و کلاهبرداری، کسب‌وکار خرد به گونه‌ای تعریف شده است که تعداد و مجموع مبلغ تراکنش‌های آن در ماه به ترتیب کمتر از ۵۰ عدد و ۵۰ میلیون تومان باشد که این موضوع به صورت سیستمی کنترل می‌شود. بدیهی است در صورت عبور کسب‌وکار خرد از از سطح تعیین شده، کسب‌وکار موظف است در مدت ۱۰ روز نسبت به طی مراحل کامل اعطای ای‌نماد و دریافت ای‌نماد ستاره‌دار اقدام کند.»

به گزارش این مرکز، آخرین آمار اعطای ای‌نمادهای بدون ستاره در فصل پاییز گویای این واقعیت است که علی‌رغم تازه بودن موضوع و برخی مشکلات شروع طرح، تاکنون بیش از هزار و ۷۰۰ ای‌نماد بدون ستاره اعطا شده است.

همچنین بررسی‌های انجام شده از سوی این مرکز نشان می‌دهد که فقط 5 درصد از کسب‌وکارهای خرد، در فصل پاییز از سطح تعیین شده عبور کرده‌اند و ۹۵ درصد به همین صورت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

نمودار توزیع ای‌نمادهای بدون ستاره در حوزه‌های مختلف، در زیر مشخص شده است:

1700 ای‌نماد خرد بدون ستاره همچنین توزیع ای‌نمادهای بدون ستاره از جهت دریافت درگاه پرداخت اینترنتی از شرکت‌های پرداخت‌یار مختلف نیز در نمودار زیر نشان داده شده است:

1700 ای‌نماد خرد بدون ستاره

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در ادامه این اطلاعیه اعلام کرده است که بر خود لازم می‌داند گزارش‌های مربوط به ای‌نماد بدون ستاره را به عنوان اولین مجوز ثبت‌محور در کشور که طی همکاری و تعامل مثبت حاکمیت و بخش خصوصی علمیاتی شده است، به صورت دوره‌ای اعلام کند.

ارسال نظر