دلار 4400 تومانی به موبایل تعلق نمی گیرد

رسانه کلیک - رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه واردات موبایل با ارز 4400 تومانی ممکن نیست، اعلام کرد: واردکنندگان موبایل می توانند ارز خود را از طریق سامانه نیما و از محل ارز صادراتی تامین کنند.

دلار 4400 تومانی به موبایل تعلق نمی گیرد

به گزارش کلیک به نقل از ایسنا؛ مجتبی خسروتاج رییس سازمان توسعه تجارت عنوان کرد: در گروه بندی کالایی که اواخر تیر ماه سال جاری صورت گرفت موبایل از گروه ۲ به گروه ۳ کالایی رفت و قرار بر این شد تا کسانی که قصد دارند موبایل وارد کنند ارز مورد نیاز خود را از طریق سامانه نیما تامین کنند.

وی اظهار داشت: در سامانه نیما صادرکنندگان کالاهای غیر پتروشیمی و فولادی به نرخ رقابتی ارز ناشی از صادرات خود را عرضه می کنند و وارد کنندگان فرصت دارند تا ارز خود را از این طریق تامین کرده و نسبت به واردات اقدام کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه در حال حاضر به دلیل اینکه موبایل به گروه ۳ کالایی منتقل شده است، واردات موبایل با ارز 4400 تومانی امکان‌ پذیر نیست، تصریح کرد: در جلسه ستاد بررسی مسائل اقتصادی با حضور معاون اول رییس جمهوری صحبت‌ هایی مطرح شد تا بتوان موبایل های ارزان قیمت که زیر ۳۰۰ دلار قیمت دارند در گروه ٢ کالایی قرار گیرند، اما در نهایت این مسئله از نظر فنی رد شد؛ چرا که نمی‌ توان برای یک تعرفه دو نرخ ارز را در نظر گرفت و این امکان وجود دارد که کم اظهاری صورت گیرد.

اخیرا اخبار نادرستی در ارتباط با توقف ثبت سفارش واردات تلفن همراه منتشر شده است، اما واردکنندگان می‌ توانند با ثبت سفارش و تامین ارز مبادله ای از طریق سامانه نیما واردات خود را انجام دهند.

ارسال نظر