دانشگاه صنعتی شریف میزبان هجدهمین مسابقه‌ برنامه‌نویسی acm

مسابقه‌ منطقه‌ای برنامه‌نویسی دانش‌جویی ای‌سی‌ام در غرب آسیا برای هجدهمین سال به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف طی روزهای ۲ و ۳ دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

دانشگاه صنعتی شریف میزبان هجدهمین مسابقه‌ برنامه‌نویسی acm

به گزارش کلیک، مسابقه‌ منطقه‌ای برنامه‌نویسی دانش‌جویی ای‌سی‌ام که توسط انجمن معتبر ای‌سی‌ام و با هدف ارتقای توانایی برنامه‌نویسی گروهی در بین دانش‌جویان بنا نهاده شده، هر ساله به‌صورت منطقه‌‌ای در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود و برندگان مسابقات منطقه‌ای به مرحله‌ نهایی راه می‌یابند.
بنا بر این گزارش؛ سال گذشته حدود ۴۸۰ مسابقه‌ی منطقه‌ای در سطح جهان برگزار شد که طی آن‌ بیش از ۴۰۰۰۰ دانش‌جو از ۲۷۰۰ دانشگاه ۱۰۲ کشور مختلف جهان در مدت چهار ماه به رقابت پرداختند و در نهایت ۱۲۸ تیم برتر به مسابقه‌ی‌ جهانی که در کشور تایلند برگزار شد راه یافتند.
خاطرنشان می شود؛ از سال ۱۳۷۸ که تهران میزبان مسابقات منطقه‌ای غرب آسیا بوده است، دانشگاه صنعتی شریف رسما به عنوان سایت غرب آسیا میزبان تیم‌های مختلف از داخل و خارج کشور بوده است. امسال نیز مطابق روال سال‌های گذشته، دانشگاه صنعتی شریف میزبان این رقابت‌ها خواهد بود.
در هجدهمین دوره از این مسابقات به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف حدود ۹۰ تیم سه‌نفره از دانشگاه‌های مختلف کشور و منطقه شرکت می‌کنند. یک تا دو تیم برتر این مسابقه به مسابقات جهانی برنامه‌نویسی ای‌سی‌ام که اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۶ در کشور آمریکا برگزار می‌شود راه می‌یابند.
گفتنی‌ است مسابقه‌ی جهانی ای‌سی‌ام به عنوان المپیک برنامه‌نویسان شناخته شده و در مجامع علمی از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است. دانشگاه صنعتی شریف با برگزاری سالانه این مسابقه نقش مهمی در ارتقای توان نخبگان برنامه‌نویس کشور و ایجاد شور و هیجان مثبت در آنان داشته است.
شایان ذکر است؛ هجدهمین مسابقه‌ی برنامه‌نویسی ای‌سی‌ام با پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شده و شرکت کافه‌بازار به عنوان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برآمده از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف حامی این مسابقه خواهد بود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رویداد، می‌توانند به وب‌سایت رسمی مسابقه به آدرس http://icpc.sharif.edu مراجعه کنند.

ارسال نظر