کشف 5 هزار سیم کارت فعال و بدون هویت در استان فارس

رسانه کلیک - فرمانده انتظامی استان فارس از کشف و ضبط 5 هزار سیم کارت فعال و بدون هویت در این استان خبر داد و گفت: متهم اصلی فروش و توزیع این سیم‌ کارت‌ ها توسط کاراگاهان پلیس فتای فارس دستگیر شده است.

کشف 5 هزار سیم کارت فعال و بدون هویت در استان فارس

‌به گزارش کلیک به نقل از ایسنا‌؛ سردار احمدعلی گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس یکشنبه 24 تیر در یک کنفرانس خبری عنوان کرد: در پی شکایات متعدد توسط تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری‌ های اینترنتی، افترا و نشر اکاذیب در فضای مجازی و برداشت غیر مجاز از حساب‌ های بانکی به صورت اینترنتی، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی اظهار کرد: پس از بررسی‌ های فنی مشخص شد که متهمان با سیم کارت‌ های جعلی و براساس اسناد و مدارک هشت هزار و 163 تبعه هندی، فیلیپینی، عراقی و غیره که ثبت شده در دیتابیس آنها بود، اقدام به فروش سیم کارت کرده بودند.

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: پس از تحقیقات تخصصی پلیس، شخصی با هویت مشخص شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و در بازدید از منزل و خودروی وی نیز حدود پنج هزار سیم کارت فعال و بدون هویت کشف شد.

گودرزی بیان کرد: این متهم به همراه یک متهم سابقه‌ دار دیگر در شهرستان فسا اقدام به ثبت شرکتی تحت عنوان "نگین صنعت فسا مهر جنوب" کرده بودند و در حالیکه این شرکت هرگز راه‌ اندازی نشد، اما با استفاده از مدارک آن درخواست دیتای پیام رسان از شرکت مخابرات کرده بودند.

وی تصریح کرد: متهمین از هشت هزار سیم کارت خریداری شده حدود سه هزار سیم کارت را به فروش رسانده بودند. پلیس فتا از طریق پرونده‌ های فاقد هویت متوجه فروش این مقدار سیم کارت شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه متهم اصلی پیش از این به مدت دو سال به دلیل تخلف در یکی از نمایندگی‌ های دفتر پیشخوان متواری بوده، یادآور شد: با توجه به رند بودن شماره‌ ها، سیم کارت‌ ها با مبالغ گوناگون به فروش رسیده است. هر سیم کارت تنها دو ماه اعتبار داشته است.

ارسال نظر