سامانه بازرگام، بازار میوه آنلاین راه‌اندازی شد

رسانه کلیک – سامانه بازرگام به عنوان یک بازار میوه آنلاین شروع به‌کار کرد. امروز اپلیکیشن بازرگام در مراسمی معرفی شد.

سامانه بازرگام، بازار میوه آنلاین راه‌اندازی شد

امروز در سالن اجتماعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراسمی برای رونمایی از سامانه بازرگام برگزار شد. این سامانه از یک و سال نیم پیش در حال توسعه بوده و حال با امضای تفاهم نامه با اتحادیه صنف میوه و سبزیجات به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

امیر حسین رضایی نژاد به عنوان مدیرعامل سامانه بازرگام در این مراسم اعلام کرد:

ما به دنبال ایجاد کسب و کاری در رابطه با محصولات پرمصرف بودیم که تصمیم گرفتیم در زمینه خرید میوه از باغدار تا تحویل به مصرف کننده نهایی فعالیت کنیم. این سامانه باعث می شود میوه به صورت مستقیم از باغدار خریداری و سپس به خریدار نهایی تحویل داده شود.

امروز تفاهم نامه ای میان ما و اتحادیه میوه و تره بار امضا می شود که بر اساس آن، ما میوه ها را با کیفیت بالا در اختیار میوه فروشی ها قرار می دهیم.

سامانه بازرگام در ابتدا در شهرهای تهران، اصفهان و یزد شروع به‌کار می ‌کند. مبنای قیمت گذاری در این سامانه تفاوت چندانی با بازارچه های میوه و تره بار ندارد؛ با این حال خریدار به میوه با کیفیت تری دسترسی پیدا می کند.

این سامانه قصد دارد در ادامه مسیر خود قیمت میوه ها را در مقایسه با میوه فروشی ها کاهش دهد. بر اساس اعلام امیر حسین رضایی نژاد، زمان ارسال سفارشات در بازه های سه ساعته خواهد بود که البته این زمان در آینده کاهش پیدا می کند. کاهش 25 تا 30 درصدی قیمت میوه یکی از اهداف این سامانه اعلام شده است.

سامانه بازرگام توجه ویژه ای به مسائل محیط زیستی خواهد داشت. در این سامانه شاهد استفاده از پاکت هایی از جنس کاغذ سنگی خواهیم بود. برای تولید این پاکت ها، نیازی به قطع درخت نیست و همچنین آبی هدر نخواهد رفت.

در این مراسم شاهد سخنرانی اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزیجات تهران بودیم. آقای کارگر در این مراسم گفت:

ما می‌ خواهیم قیمت نهایی برای مصرف کننده به صرفه باشد. با حذف واسط و خرید مستقیم محصولات از تولیدکننده و ارسال آن به مصرف کننده، می توان به این هدف دست پیدا کرد. واسطه ها با سودجویی باعث افزایش قیمت نهایی میوه ها می شوند که این موضوع به ضرر مصرف کننده است.

در ادامه این مراسم، دکتر اسماعیل قادری فر، رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به سخنرانی پرداخت و گفت:

واسطه ها و دلالی ها باعث مشکلات در ذخیره میوه و تره بار شده اند که این موضوع باعث شده کالای ایرانی به درستی در اختیار مصرف کننده قرار نگیرد. ما قصد داریم با استفاده از سامانه بازرگام، این مشکل را رفع کنیم.

ارسال نظر