فناوری بلاک‌ چین به تضمین حقوق صاحبان آثار در حوزه نشر دیجیتال کمک می کند

رسانه کلیک - محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات با انتشار توییتی از کمک فناوری بلاک‌ چین و رمزنگاری به صاحبان اثر در حوزه های فرهنگی خبر داد.

فناوری بلاک‌ چین به تضمین حقوق صاحبان آثار در حوزه نشر دیجیتال کمک می کند

به گزارش کلیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند سالی است که با گسترش فضای وب برخی از مردم به جای استفاده از کتاب‌ ها یا محصولات فرهنگی فیزیکی از محصولات الکترونیک و نشر دیجیتال استفاده می‌ کنند؛ اما این موضوع مشکلاتی را برای ناشران و تولیدکنندگان در پی داشته است، چرا که با نبود ساز و کاری مناسب برای جلوگیری از کپی شدن فایل کتاب، برخی از کتب به شکل غیر قانونی در اختیار عموم قرار می‌ گیرد و از نظر مالی درآمدی برای ناشر به همراه ندارد و رفته رفته منجر به بی‌ انگیزه شدن ناشر خواهد شد.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی در این باره نوشت:

آسیب پذیر بودن مشاغل از نقض مالکیت معنوی در حوزه نشر دیجیتال سالهاست که دغدغه اهالی فرهنگ و مشاغل مبتنی بر آن است و تاکنون هیچ برنامه ای در این باره به نتیجه نرسیده. فناوری بلاک‌ چین و رمزنگاری می‌ تواند به تضمین حقوق صاحبان آثار کمک نماید.

استفاده از فناوری بلاک چین و رمزنگاری می تواند ناشران و تولید کنندگان را در حوزه نشر دیجیتال آسوده خاطر کند و به تولید محصولات با کیفیت منجر شود.

ارسال نظر