25 درصد اقتصاد جهان تا سال 2020 دیجیتالی می شود

رسانه کلیک - رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا سال 2020 حدود 25 درصد اقتصاد دنیا به شکل دیجیتالی مدیریت می شود، گفت: درایورهای این صنعت تا سال 2025 حدود 100 تریلیون دلار ثروت ایجاد خواهند کرد.

25 درصد اقتصاد جهان تا سال 2020 دیجیتالی می شود

به گزارش کلیک به نقل از تسنیم؛ رسول سرائیان رییس سازمان فناوری اطلاعات در همایش جنبه‌ های حقوقی فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه در دهه اخیر دو سه تحول اساسی مانند کاهش ذخایر منابع طبیعی در دنیا شکل گرفته است، عنوان کرد: دومین نکته اینکه افزایش مخاطرات زیست محیطی در دنیا بیشتر می‌ شود و در نهایت هم تحولات در حوزه دانش بروز و ظهور یافته است؛ بنابراین باید وابستگی به منابع فسیلی را روز به روز کاهش داد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات در رابطه با اقتصاد دنیا اظهار داشت: لذا تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال در حال شکل‌ گیری است؛ با این مفهوم خلق ثروت مبتنی بر دانش و فناوری اطلاعات خواهد بود و بر اساس گزارش های بین‌ المللی تا سال 2020 حدود 25 درصد اقتصاد دنیا به شکل اقتصاد دانش‌ بنیان یا دیجیتال خواهد بود ( پیام توییتری آذری جهرمی درباره توجه به ظرفیت های داخلی در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال ).

وی بیان کرد: 100 تریلیون دلار تا 2025 ثروت ایجاد خواهد شد که بیشتر جنس بهره‌ وری دارد؛ درایور اصلی اقتصاد دیجیتال "نوآوری" است و محور اصلی این تحول و خلق ثروت است؛ جنس نوآوری در کسب‌ و کارها براندازانه هست.

رییس سازمان فناوری اطلاعات افزود: در کشورهای مختلف حرکت های بسیاری برای رسیدن به این نوع اقتصاد شکل گرفته است؛ مثلا عمان هدف گذاری کرده تا 2040 جزو 20 کشور نوآور اول دنیا باشد.

سرائیان با بیان اینکه عنصر حقوقی و قوانین و مقررات را در سازمان خود به عنوان پیش‌ نیاز اصلی ورود به این نوع اقتصاد، پیگیری می‌ کنیم، عنوان کرد: شرکت های نوپا و خلاق به جای اینکه دغدغه نوآوری داشته باشند، هر روز با یک چالش حقوقی و مقرراتی مواجه هستند؛ امیدواریم این همایش ها بتواند منجر به برداشتن گام های اساسی شود تا چالش ها رفع شود.

وی با بیان اینکه نوآوری مرز نمی‌ شناسد و اگر نتوانیم سهم خود را از آن 25 درصد کسب کنیم، دیگران از آن سهم خواهند برد، گفت: امیدواریم با رهنمودهایی که ارائه می‌ شود، از این فرصت طلایی که در دنیا شکل گرفته است حداکثر استفاده را ببریم.

دبیرشورای اجرایی فناوری اطلاعات عنوان کرد: با بیش از 15 هزار میلیارد تومان بسترهای ارتباطی در کشور در دولت گذشته شکل گرفت و لذا زیرساخت فراهم است و ذهن بخش نیروی انسانی ما درگیر این موضوعات هست.

وی خاطر نشان کرد: لوایح در پورتال سازمان فناوری اطلاعات گذاشته شده است و همه دست‌ اندرکاران باید کمک کنند تا نواقص رفع شود؛ امیدواریم پس از جمع‌ آوری تمامی نظرات در کوتاه‌ ترین زمان ممکن آنها را به سرانجام برسانیم.

سرائیان با بیان اینکه نباید فرآیندهای طولانی برای تصویب این لوایح و برداشتن موانع حقوقی طی شود، تصریح کرد: در سند نوآوری کشور فنلاند، یکی از استراتژی های آن این است که نوآوری فنلاند مرز نمی‌ شناسد.

ارسال نظر