عدالت برای حضور بانوان در بخش فناوری

رسانه کلیک – سیده فاطمه حسینی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان خاطر نشان کرد که باید عدالت برای حضور زنان در حوزه دانش بنیان و فناوری ایجاد شود.

عدالت برای حضور بانوان در بخش فناوری

به گزارش کلیک ، سیده فاظمه حسینی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان در بوستان گفتگو بازدید کرد. سیده فاطمه حسینی در گفتگو با خبرنگار کلیک گفت: بخش قابل توجهی از سرمایه انسانی کشور در حوزه دانش بنیان را دانشجویان و فارغ التحصیلان با علم و دانش تشکیل می‌دهند و این مسئله بسیار روشن است که بانوان تا به امروز حضور پررنگی در دانشگاه‌ها هم‌سطح آقایان و در برخی موارد پیش‌تر از آقایان گام برداشته‌اند.

سیده فاطمه حسینی با ابراز امیدواری برای حضور زنان در حوزه دانش بنیان گفت: حضور بانوان در این عرصه بسیار خوب بوده اما ما با امید به تسهیل فعالیت برای شرکت‌های دانش بنیان و ایحاد بستر رقابت سالم و در عین حال حمایت از بانوان فعال در این حوزه که عمدتا حمایت مالی و معنوی مانند آقایان را ندارند، کمک مناسبی را برای حضور بیشتر بانوان در حوزه شرکت های دانش بنیان انجام دهیم تا عدالت برای بانوان ایجاد و زمینه‌های تبعیض رفع شود.

حسینی در رابطه با عملکرد سورنا ستاری به عنوان معاول اول علمی و فناوری ریاست جمهوری و ابقای سورنا ستاری در کابینه دولت دوازدهم گفت: از لحاظ کمی این نهاد یک هدف گذاری مبنی بر ایحاد ۳ هزار شرکت دانش بنیان داشته است که با تمام تلاش توانسته با این هدف پیش رود اما مسئله مهم که باید از لحاظ کیفی این شرکت‌ها کاملا مستقل شوند و کیفیت خدمات خود را گسترش دهند.

وی در پایان گفت: در هر صورت ما برای آقای سورنا ستاری آرزوی توفیق روز افزون داریم.

ارسال نظر