جهانگرد: خرید و فروش نرم‌افزار در کشور ساماندهی میشود

<p>نصرا... جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فن آوری در کنفرانس خبری در نمایشگاه الکامپ به سوالات خبرنگاران حاضر در این نشست پاسخ گفت. به گزارش کلیک وی افزود: ما امروز در اکثر نقاط ایران حتی روستاها از اینترنت برخوردار هستیم و بحث بر سر کیفیت و قیمت آن است. وی با اشاره به اختلالات اینترنت گفت: منشا این خرابی ها گاها به دلیل خرابی سیستم داخلی و گاها به دلیل عدم مدیریت منابع و توزیع و بخش دیگر آن مربوط به اصل منبع آن است. در بخشی که مربوط به خرابی های بین المللی است در مورد آن اطلاع رسانی های لازم انجام می شود. وی ادامه داد: ما در بخش دولت الکترونیک یک سلسله اقدامات در دست انجام داریم که از جمله آن‌ها می‌توان به موضوع مکانیزه کردن و یکپارچه سازی خدمات اشاره کرد که در کشور ارایه می شود. جهانگرد در ادامه کنفرانس خبری در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت: شبکه ملی اطلاعات در واقع کل پیکر بندی اطلاعات کشور را شامل می شود. ما برای این شبکه مراحل تکاملی داریم که در مرحله اول دسترسی در کل کشور را شامل می‌شود و در مرحله دوم به پایداری آن می پردازیم. مراحل بعدی کیفیت و قیمت و ظرفیت و سرعت و امنیت است که این موارد در قالب یک برنامه جامع طراحی شده و ما گام به گام به نقاطی که تعریف کرده ایم خواهیم رسید. وی در پاسخ به سؤال خبرنگار کلیک در مورد برنامه‌ریزی دولت در مساله کپی رایت در دوران پساتحریم گفت: این موضوع یک مساله استراتژیک است و در اکثر شاخه‌های مرتبط با آن توسط مجلس قانون تصویب شده است و در سطح کشور شاهد اجرای قانون کپی رایت در مورد نرم افزارهای ایرانی هستیم. در مورد نرم‌افزار های خارجی نیز بر اساس مصوبه اخیر دولت، کلیه نرم افزارهای موجود در بازار باید ثبت شده و دارای شناس‌نامه و مالکیت معین باشند و این موضوع شامل نرم افزارهای خارجی نیز می‌شود و این نرم افزارهای خارجی باید نمایندگی داشته باشند تا بتوانند در بازار خرید و فروش گردند.</p>

جهانگرد: خرید و فروش نرم‌افزار در کشور ساماندهی میشود

به گزارش کلیک وی افزود: ما امروز در اکثر نقاط ایران حتی روستاها از اینترنت برخوردار هستیم و بحث بر سر کیفیت و قیمت آن است.
وی با اشاره به اختلالات اینترنت گفت: منشا این خرابی ها گاها به دلیل خرابی سیستم داخلی و گاها به دلیل عدم مدیریت منابع و توزیع و بخش دیگر آن مربوط به اصل منبع آن است.
در بخشی که مربوط به خرابی های بین المللی است در مورد آن اطلاع رسانی های لازم انجام می شود.
وی ادامه داد: ما در بخش دولت الکترونیک یک سلسله اقدامات در دست انجام داریم که از جمله آن‌ها می‌توان به موضوع مکانیزه کردن و یکپارچه سازی خدمات اشاره کرد که در کشور ارایه می شود.
جهانگرد در ادامه کنفرانس خبری در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت: شبکه ملی اطلاعات در واقع کل پیکر بندی اطلاعات کشور را شامل می شود.
ما برای این شبکه مراحل تکاملی داریم که در مرحله اول دسترسی در کل کشور را شامل می‌شود و در مرحله دوم به پایداری آن می پردازیم. مراحل بعدی کیفیت و قیمت و ظرفیت و سرعت و امنیت است که این موارد در قالب یک برنامه جامع طراحی شده و ما گام به گام به نقاطی که تعریف کرده ایم خواهیم رسید.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار کلیک در مورد برنامه‌ریزی دولت در مساله کپی رایت در دوران پساتحریم گفت: این موضوع یک مساله استراتژیک است و در اکثر شاخه‌های مرتبط با آن توسط مجلس قانون تصویب شده است و در سطح کشور شاهد اجرای قانون کپی رایت در مورد نرم افزارهای ایرانی هستیم.
در مورد نرم‌افزار های خارجی نیز بر اساس مصوبه اخیر دولت، کلیه نرم افزارهای موجود در بازار باید ثبت شده و دارای شناس‌نامه و مالکیت معین باشند و این موضوع شامل نرم افزارهای خارجی نیز می‌شود و این نرم افزارهای خارجی باید نمایندگی داشته باشند تا بتوانند در بازار خرید و فروش گردند.

ارسال نظر