الکامپ تابستانی شد

کلیک - رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از تغییر زمان الکامپ بیست و سوم از پاییز به تابستان خبر داد.

الکامپ تابستانی شد

به گزارش ایسنا، ناصرعلی سعادت امروز در نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، با اشاره به مشکلات مربوط به فضا و فصل برگزاری نمایشگاه الکامپ اظهار کرد: با توجه به چالش ترافیکی که الکامپ ایجاد می‌کرد، زمان برگزاری به تابستان و تعطیلی مدارس تغییر کرد و بدین ترتیب طبق مذاکرات و جلسات انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت، الکامپ سال ۱۳۹۶ از ۳۰ تیر تا ۲ مرداد تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه در این زمان، کل فضای نمایشگاه در اختیار الکامپ قرار میگیرد، مساله متراژی که در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد، هم حل شده است و فضایی که به بخش‌های استارتاپی و بازی اختصاص می یابد نیز افرایش خواهد داشت. البته مشکلی به دلیل کوتاهی زمان تا برگزاری نمایشگاه وجود دارد که یک بار برای همیشه است و پس از آن به روال عادی برمی گردد.

رئیس سازمان صنفی رایانه‌ای با اشاره به کسب و کارهای تجارت الکترونیک در فضای مجازی و مجوز فعالیت آنها اظهار کرد: در ماده قانون نظام صنفی در مجلس آیین‌نامه‌ای برای فعالیت کسب و کارها در فضای مجازی دیجیتال وجود دارد و همچنین ذکر شده که این قانون شامل اصنافی که قانون خاصی برای خود دارند، نمی‌شوند. بنابراین طبق قانون مصوب مجلس، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تشکیل شده و عهده‌دار فعالیت‌هایی است که در صنعت ICT حضور دارند و این اصناف مجوز فعالیت‌شان را از ما می‌گیرند.

سعادت با بیان اینکه ممکن است ابهاماتی در اینکه کار چه کسی مربوط به ICT است و چه کسی کارش چیز دیگری است، گفت: در تعاریف، تجارتی که به صورت سنتی وجود داشته اما ICT را به عنوان ابزار توسعه کارش را انتخاب می‌کند، مربوط به نصر نمی‌شود و معمولا تحت پوشش اتحادیه خودشان کار می‌کنند اما پدیده‌هایی که امروز ظاهر شدند و با استفاده از تکنولوژی و فضای مجازی تجارت جدیدی ایجاد کردند و در صورتی که سایت یا اپلیکیشن‌شان دچار اختلال شود، ورشکست می‌شوند، یعنی پای تجارت خود را ICT قرار داده‌اند، باید از نصر مجوز بگیرند.

وی با بیان اینکه برای هر کار جدید و نوآوری روز نمی‌توان اتحادیه ایجاد کرد، افزود: امروز موضوع حمل و نقل مطرح است و در آینده ممکن است کسب و کارهای دیگری وجود داشته باشد، فرصت سازمان نصر برای گذراندن این شرایط و دریافت مجوزها مناسب است تا در یک اقدام کارشناسی وضعیت مسائلی از این دست مشخص شود.

رئیس سازمان صنفی رایانه‌ای خاطرنشان کرد: یکی از مدارکی که معمولا برای گرفتن مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مورد نیاز است، مجوز سازمان نصر است. بنابراین هر کس در صنعت ICT فعالیت می‌کند، پیش از اینکه حوزه تخصصی خود را مشخص کند، باید از سازمان نصر استان مربوط خود مجوز فعالیت بگیرد.

سعادت با اشاره به جلسات برگزار شده با شورای عالی فضای مجازی درباره کسب و کار تجارت الکترونیک بیان کرد: دولت بخش خصوصی و شورای عالی فضای مجازی اقداماتی را در جهت تسهیل فعالیت‌های تجارت الکترونیک انجام می‌دهند. همچنین ساماندهی فعالیت‌های تجاری و تولید مجاز در صنعت رایانه به ما مربوط است و در بدنه سازمان نصر بیش از ۱۳۰۰۰ عضو وجود دارد و مردم نیز باید دقت کنند که به کسب و کارهای غیرمجاز مراجعه نکنند.

وی درباره ادغام نمایشگاه‌های الکامپ و تلکام نیز توضیح داد: صورتجلسه‌ای با حضور سازمان شرکت نمایشگاهی و نمایندگان وزارت ICT و مجری تلکام تهیه شده و نظر کلی همه این است که این دو نمایشگاه کنار هم قرار گیرند. مقرر است این اتفاق برای سال ۱۳۹۷ بیفتد البته با توجه به برگزاری الکامپ در تابستان ۱۳۹۶ اگر مجری تلکام بتواند این نمایشگاه را زودتر برگزار کند نیز برای آن هماهنگی ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای در سطح استان‌ها در اواخر پاییز سال آینده گفت: یکی از برنامه‌های سازمان به روز کردن آیین نامه مصوبه هیات وزیران بعد از ۱۲ سال است تا صنف رایانه‌ای چارچوب‌های قانونی خود را به روز کند.

ارسال نظر