مابه التفاوت گرانفروشی تلفن همراه بازگردانده می شود/ 90 هزار گوشی توقیف است

رسانه کلیک - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از انجام فراخوان برای بازگرداندن مابه التفاوت گرانفروشی تلفن همراه به مشتریان که طی روزهای اخیر انجام شده بود، خبر داد.

مابه التفاوت گرانفروشی تلفن همراه بازگردانده می شود/ 90 هزار گوشی توقیف است

به گزارش کلیک به نقل از ایرنا؛ یدالله صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 224 هزار گوشی تلفن همراه که با ارز 4200 تومانی وارد شده بود به قیمت گران تر از تعرفه مصوب فروخته شده است، عنوان کرد: پس از بررسی پرونده متخلفان و ارائه آن به سازمان تعزیرات حکومتی علاوه بر جریمه های قانونی، مابه التفاوت گرانفروشی تلفن همراه به مشتریان بازگردانده می شود.

وی اظهار کرد: این فراخوان از سوی نهادهای قانونی یا فروشگاه ها به مشتریان ابلاغ شده و آنان با در دست داشتن فاکتور خرید می توانند برای دریافت مبلغ مابه التفاوت مراجعه کنند.

رییس پلیس تهران بزرگ چندی پیش از شناسایی و برخورد با 35 شرکت متخلف در زمینه واردات گوشی های تلفن همراه خبر داد و اعلام کرد: این شرکت ها با ارز 4200 تومانی 400 هزار گوشی وارد کرده بودند ( تخلف 5 میلیارد تومانی شرکت واردکننده گوشی محرز شد/ نحوه ثبت شکایت از گران فروشان بازار موبایل ).

پیشتر و به دنبال اعتراض برخی کسبه و مردم از قیمت گوشی های تلفن همراه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز فهرست اسامی این شرکت هایی که ارز 4200 تومان گرفته بودند را اطلاع رسانی کرده بود ( فهرست شرکت های واردکننده موبایل با ارز دولتی منتشر شد ).

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در ادامه سخنان بیان کرد: 90 هزار گوشی تلفن همراه در انبارهای این وارد کنندگان متخلف موجود است که تا تعیین تکلیف قانونی در توقیف می ماند ( شگرد جدید گران فروشان و محتکران موبایل برای دست‌ به سر کردن تعزیرات ).

ارسال نظر