واعظی: حل مشکلات ایرانی‌ها با اپل وظیفه وزارت امور خارجه است

رسانه کلیک – محمود واعظی، رییس دفتر ریاست جمهوری نسبت به مشکلات ایجاد شده از سوی شرکت اپل به ایران واکنش نشان داد و از پیگیری این موضوع از سوی وزارت امور خارجه خبر داد.

واعظی: حل مشکلات ایرانی‌ها با اپل وظیفه وزارت امور خارجه است

به گزارش خبرنگار کلیک ، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم و رییس دفتر ریاست جمهوری در دولت دوازدهم در حاشیه مراسم معارفه محمد جواد آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و گرامیداشت اقدامات وزیر ارتباطات دولت یازدهم با اشاره به مشکلات ایجاد شده از سوی شرکت اپل برای اپلیکیشن‌های ایرانی و منع دسترسی کاربران ایرانی به برخی از اپلیکیشن‌های پرکاربرد گفت: ابزاری که در ریاست جمهوری وجود دارد، وزارت امور خارجه است و این نهاد وظیفه دارد تا موضوعاتی را که در رابطه با کشورهای خارجی پیش می آید، پیگیری کند و این موضوع نیز به وزارت امور خارجه سپرده شده است که امیدواریم به زودی حل شود.

واعظی افزود: موضوع حذف اپلیکیشن‌های ایرانی و تحریم اپل توسط مهندس جهرمی به وزیر امور خارجه، دکتر جواد ظریف منتقل شده است و ایشان پیگیری‌های لازم را خواهند داشت.

محمود واعظی، وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین حضور رسمی خود در وزارت ارتباطات با اشاره به خاطره‌ای از سرعت پایین اینترنت در گذشته گفت: من تدریس می‌کردم و به ترجمه و تالیف مقالات می پرداختم که برای این کار نیاز به مقالات خارجی و دانلود آن‌ها داشتم. سرعت پایین اینترنت حتی برای کارهای ساده و روزمره تا چهار سال گذشته کاربران را اذیت می‌کرد اما خوشبختانه امروز باید با افتخار بگوییم که دیگر خبری از کندی سرعت اینترنت وجود ندارد.

ارسال نظر