پرونده‌ های مالی کسب‌ و کارهای مجازی از این پس به دادگاه نمی‌ رود

رسانه کلیک - دبیر انجمن صنفی کسب‌ و کارهای مجازی گفت: با پیگیری های این اتحادیه، از این پس دیگر پرونده‌ های مالی کسب‌ و کارهای مجازی به دادگاه نمی‌ رود و همه فرآیند از طریق یک اپلیکیشن انجام خواهد شد.

پرونده‌ های مالی کسب‌ و کارهای مجازی از این پس به دادگاه نمی‌ رود

به گزارش کلیک به نقل از تسنیم؛ رضا الفت‌ نسب دبیر انجمن صنفی کسب‌ و کارهای مجازی آماری درباره واحدهای صنفی موجود در کشور ارائه و عنوان کرد: در ایران تقریباً به ازای هر 30 شهروند یک واحد صنفی تشکیل شده که این میزان هفت برابر میانگین جهانی است و امروزه شاهد هستیم در همه شهرها، روستاها و محلات در پارکینگ ها افراد اتحادیه شکل داده‌ اند.

دبیر انجمن صنفی کسب‌ و کارهای مجازی درباره دلایل تعارض بین کسب‌ و کارهای سنتی و اینترنتی اظهار داشت: خیلی افراد معتقد هستند کسب‌ و کارهای سنتی دیگر در این جامعه نقشی ندارند و این دیدگاه باعث بروز اختلافات شده است؛ اتحادیه‌ های موجود بر اساس آئین‌ نامه ماده 87 قانون نظام صنفی شکل گرفته است و بر اساس این آئین‌ نامه کسب‌ و کارهای مجازی ملزم به دریافت مجوز از اتحادیه مربوطه هستند اما فرآیند دریافت مجوز از این اتحادیه خیلی پیچیده است.

وی افزود: دریافت مجوز از این اتحادیه‌ ها به شکل بومی است و با توجه به هشت هزار و 300 اتحادیه‌ ای که در سراسر کشور وجود دارد، کسب‌ و کارها نیاز دارند در هر شهری که فعال هستند از اتحادیه همان شهر مجوز دریافت کنند؛ علاوه بر این اتحادیه‌ های موجود در استانها، کسب‌ و کارها را ملزم به دریافت مجوز از اتحادیه می‌ کنند و متأسفانه یا خوشبختانه پروانه کسب تنها مجوز مورد تأیید سازمان های نظارتی است.

الفت‌ نسب خاطر نشان کرد: انجمن صنفی به هرحال باید شکل می‌ گرفت و ما تصمیم گرفتیم برای حل مشکلات ورود کنیم زیرا در غیر این صورت بخش سنتی ورود می‌ کرد و این بخش را هم در اختیار خود می‌ گرفت؛ این اتحادیه تنها تشکلی است که نیازی به ارائه سند مالکیت یا اجاره برای دریافت مجوز ندارد.

دبیر انجمن صنفی کسب‌ و کارهای مجازی همچنین درباره وضعیت دریافت مجوز استارتاپ ها گفت: در حال حاضر اجباری نداریم که استارتاپ ها برای دریافت مجوز به ما مراجعه کنند؛ ما در حال تدوین ضوابط برای گروه‌ های مختلف شغلی هستیم و این فرآیند را با گروه تاکسی های اینترنتی شروع کرده‌ ایم و با همین رویکرد موفق شده‌ایم تاکنون تعداد بسیار زیادی از کسب‌ و کارها را رفع پلمب کنیم.

الفت‌ نسب با اشاره به برنامه‌ های آینده و فعالیت های در دست اقدام این انجمن تصریح کرد: با پیگیری های این اتحادیه، از این پس دیگر پرونده‌ های مالی کسب‌ و کارهای مجازی به دادگاه نمی‌ رود و همه فرآیند از طریق یک اپلیکیشن انجام خواهد شد؛ همچنین فریلنسرها و فعالان کسب‌ و کارهای مجازی در آینده خواهند توانست از بیمه تأمین اجتماعی بدون اعمال بار مالی زیاد روی شرکت ها استفاده کنند.

دبیر انجمن صنفی کسب‌ و کارهای مجازی یادآور شد: برای حل مشکل مالیاتی کسب‌ و کارها تلاش داریم شعبه تخصصی مالیاتی کسب‌ و کارهای مجازی را ایجاد کنیم که حداقل درک بهتری نسبت به وضعیت کسب‌ و کارهای اینترنتی داشته باشند؛ همچنین حمایت از استارتاپ ها و طرح حمایت حقوقی از کسب‌ و کارها جزو برنامه‌ های آینده این اتحادیه خواهد بود.

ارسال نظر