واکنش مدیر آیگپ به طرح جدید وزارت ارتباطات برای پیام رسان های داخلی: ساده لوحانه است!

علی محمد کردنایج» مدیر ارتباطات آیگپ در واکنش به خبر وزارت ارتباطات در خصوص ایجاد مرکز انتقال پیام بین پیام‌رسان‌های بومی گفت: «این موضوع هزینه‌بر، بیهوده، ساده لوحانه بوده و اجرای این طرح رسما از طرف آیگپ منتفی است.»

واکنش مدیر آیگپ به طرح جدید وزارت ارتباطات برای پیام رسان های داخلی: ساده لوحانه است!

بر اساس این طرح قرار است تمامی پیام‌های کاربران از طریق یک مرکز تبادل پیام ردو بدل شود

در حالی که مدیر یکی از پیام‌رسان‌های بومی خواستار ایجاد مرکزی در وزارت ارتباطات برای ذخیره اطلاعات کاربران در یک جایگاه مشترک شده یک مدیر وزارت ارتباطات ایجاد یک مرکز تبادل برای متمرکز کردن پیام‌رسان‌های ایرانی را باعث تقویت ذهنیت‌های منفی خواند.

در نشستی که تحت عنوان محفل هم افزایی فعالان فضای مجازی پاک ( مهافمپ) با عنوان « یکپارچه سازی تبادل پیام بین پیام‌رسان‌ها» برگزار شد مدیرعامل آی گپ از ارایه طرحی به وزارت ارتباطت خبر داد که تمام پیام‌رسان‌های بومی به همدیگر متصل شوند تا تبادل فایل و پیام به صورت مشترک انجام گیرد.

به گفته انجیدنی با این طرح به دنبال این هستیم که فایل در یک ابر ملی ذخیره سازی شده و با این روش در منابع کشور در حوزه ذخیره سازی فایل صرفه جویی شود.

مظفری مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات هم در این باره گفت: باتوجه به دغدغه‌های موجود در کشور امکانی فراهم شده که بتوان با استفاده از یک پیام رسان داخلی به دیگر پیام‌رسان‌ها پیام ارسال کرد. به گفته وی در ارتباط با پیام‌رسان های داخلی ذهنیتی که وجود دارد این است که نگاه‌ها و دغدغه‌های کنترلی حساسیت‌هایی را در جامعه فضای مجازی به دنبال دارد و همین مسئله در اقبال به سمت پیام‌رسان های داخلی و اقتصاد آنها اثر منفی می‌گذارد. حال اینکه یک مرکز هم تبادل هم وجود داشته باشد در تقویت ذهنیت‌های منفی تأثیر دارد و سازمان فناوری اطلاعات تاکید دارد که ما فقط یک گذرگاه باشیم و هدف اصلی اتصال و تبادل پیام به صورت پوینت تو پوینت باشد.

در همین حال به گفته این مقام وزارت ارتباطات مدیران پیام‌رسان‌های بومی از این پیشنهاد استقبال نکرده‌اند.

در همین حال مدیر پیام رسان بومی آی گپ گفت که در جریان سفر هیات وزارت ارتباطات به روسیه پیام‌رسان‌های بومی از پیشنهاد وی برای ایجاد مرکز تبادل پیام استقبال کرده‌اند

ارسال نظر