کنگره بین المللی شهر هوشمند برگزار می‌ شود

رسانه کلیک - کنگره بین المللی شهر هوشمند و نمایشگاه تخصصی مرتبط با آن با مشارکت 10 کشور پیشگام در این حوزه مرداد ماه در تهران برگزار می شود.

کنگره بین المللی شهر هوشمند برگزار می‌ شود

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ کنگره بین المللی شهر هوشمند (ISC ۲۰۱۸) با حمایت ۵ وزارتخانه ارتباطات، صنعت، کار، ورزش و جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه کشور و دانشگاه­ های معتبر کشور برگزار می شود.

در این کنگره بین المللی ۱۰ کشور پیشگام در حوزه فناوری اطلاعات ازجمله ایتالیا، اسپانیا، یونان و کره جنوبی حضور خواهند داشت و هدف آن بررسی مدل های مختلف ایجاد یک شهر هوشمند مطابق با شهرهای هوشمند دنیا نظیر بارسلون است.

پروانه مافی رییس کمیته شوراها و شهرداری های مجلس شورای اسلامی به عنوان رییس شورای راهبردی این کنگره، عنوان کرد: در کنگره بین المللی شهر هوشمند نخبگان و متخصصان ملی و بین المللی این حوزه به سخنرانی و ارائه راهکار های عملی می پردازند و برگزاری کارگاه های آموزشی، نشست های تخصصی و پنل هایی با موضوعاتی مانند مدیریت شهر هوشمند، آینده شهر و ارتباط آن با هوشمند سازی، بهداشت هوشمند از جمله برنامه های آن است.

وی اظهار کرد: این برنامه ها می تواند مردم و مسئولان را با ضرورت، دستاورد ها و راهکار های ایجاد شهر هوشمند آشنا کند و قدم بزرگی در نیل به این هدف باشد.

رییس شورای راهبردی کنگره فناوری هوشمند با اشاره به اینکه ساخت یک شهر هوشمند به عنوان استراتژی برای کاهش مشکلات ایجاد شده توسط رشد جمعیت شهری و شهرنشینی در حال ظهور است، بیان کرد: نمایندگان مجلس با برنامه ریزی و تصویب قوانین جدید، نقش مهمی در روند هوشمند سازی دارند و حضور مدیران ارشد کشور در این همایش و بهره مندی از تجربیات صاحبنظران از کشورهای پیشگام در حوزه ایجاد شهر هوشمند نظیر ایتالیا، اسپانیا، یونان، کره و غیره می تواند کمک شایانی به تحقق این مهم کند.

مافی با اشاره به اینکه شهر هوشمند شهری است که با مدیریت بر ابزارها، داده ها و اطلاعات الکترونیکی شرایط بهینه مصرف را برای مردم آن شهر فراهم کند، داشتن زیرساخت و ارتباط هوشمند، حمل و نقل شهری هوشمند و دولت و شهروند هوشمند را از ضروریات ایجاد اقتصاد پایدار دانست.

به گفته وی، مشکل عمده در کشور، نگاه سنتی مسئولین به شهر هوشمند است که تغییر در این حوزه را بسیار محدود و کم کرده و مشکل دوم مقاومت مردم در مقابل تغییراتی است که شهر هوشمند ایجاد می کند. از این رو برای حل این مشکل باید اطلاعات مهم در اختیار مسئولان قرار گیرد و مفهوم شهر هوشمند و مزایای آن به خوبی تبیین شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از برنامه های حائز اهمیت این رویداد تهیه بسته های سیاسی است که حاصل نظرات و راهکارهای کاربردی در زمینه تحقق شهر هوشمند توسط اساتید و متخصصان بر جسته داخلی و خارجی است که جهت بهره مندی به دولت و مجلس ارسال خواهد شد.

کنگره بین المللی شهر هوشمند (ISC ۲۰۱۸) توسط دانشگاه شهید بهشتی ۲۴ مرداد ماه جاری در مرکز همایش های بین المللی این دانشگاه برگزار می شود.

ارسال نظر