جهرمی: اینترنت موبایل در ایران ارزان اما اینترنت ثابت گران است

رسانه کلیک – محمد جواد آذری جهرمی، وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم اعلام کرده است که اینترنت موبایل در ایران ارزان است اما اینترنت ثابت گران و با تکنولوژی قدیمی عرضه می‌شود.

جهرمی: اینترنت موبایل در ایران ارزان اما اینترنت ثابت گران است

به گزارش کلیک ، محمد جواد آذری جهرمی، مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت ایران و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم در صفحات مجازی خود از ارزان و به صرفه بودن اینترنت موبایل و گران و قدیمی بودن فناوری اینترنت ثابت در ایران خبر داده است.

محمد جواد آذری جهرمی با بیان این که گسترش اینترنت و استفاده از فناوری‌های به روز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی برای حمایت و ایجاد کسب و کارهای نوپا است، گفت: در حالی که قیمت اینترنت موبایل در ایران جزو ده کشور به صرفه دنیاست، در شاخص قیمت اینترنت خانگی و ثابت رتبه ای بهتر از ۹۰ نداریم. هنوز ۳۰ درصد از خطوط مسی تلفن قادر به ارائه سرعتی بیش از دو مگابیت در ثانیه نیستند. به لحاظ شاخص کیفیت تجربه شده توسط کاربران هر چند پیشرفتهای قابل توجهی داشتیم اما در عرصه ویدئو و بازیهای رایانه ای هنوز جای کار داریم. ارتقای تکنولوژی اینترنت خانگی از ای دی اس ال به سایر تکنولوژی های به روزتر، به صرفه سازی قیمت و نیز بهبود کیفیت جزو برنامه های اصلی دولت برای فراهم سازی شرایط توسعه کسب و کارهای نوپا است.

گفتنی است که محمد جواد آذری جهرمی در برنامه خود به گسترش اینترنت ثابت و موبایل مخصوصا در روستاها و نقاط محروم، افزایش پنهای باند و سرعت اینترنت، استفاده از تکنولوژی جدید در اینترنت ثابت و توجه ویژه به تولید محتوای داخلی تاکید کرده است و قصد دارد به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم کارهای نیمه تمام در دولت یازدهم مانند شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک را به مرحله بهره برداری برساند.

ارسال نظر