عکس پروفایل بانوان کارمند بدون حجاب اسلامی ممنوع شد

ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی اعلام کرد، عکس پروفایل افراد در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی بدون پوشش اسلامی ممنوع است.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی اعلام کرد که در طرح کنترل حجاب و عفاف که در دستور کار خود دارد به بررسی حجاب و مسائل انضباطی پیرامون مردان و زنان در نهادهای مختلف می‌پردازند.
در بخشی از طرح‌هایی که این ستاد در نظر گرفته، بررسی عکس پروفایل در فضای مجازی نیز مطرح شده و کارمندان دستگاه‌های مختلف نباید از عکس‌های غیر مجاز و بدون پوشش اسلامی در فضای مجازی به عنوان عکس پروفایل استفاده کنند.
«مهدی رضایی»، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با اعلام اینکه سال ۱۳۸۵ طبق مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳۲ دستگاه موظف شدند وظایفی را در حوزه عفاف و حجاب انجام دهند، اعلام کرد این مصوبه تا به امروز به درستی اجرا نشده بود. او تاکید کرده ستاد امر به معروف به عنوان یکی از این نهادهای ناظر به طور جدی کار خود را در مشهد آغاز کرده و «قرارگاه ۲۱ تیر» در این راستا ایجاد شده است.

در طرح‌های ارایه شده توسط این قرارگاه برخی موارد برای بانوان و آقایان به صورت مشترک تعریف شده که یکی از آنها عدم استفاده از عکس‌های غیرمجاز و بدون پوشش اسلامی در فضای مجازی به‌ عنوان عکس پروفایل اعلام شده است.
آنطور که اعلام شده در این طرح همه دستگاه‌ها از جمله درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها، ادارات، سازمان‌ها، بانک‌ها، دفاتر پیشخوان دولت و… مورد بازدید قرار می‌گیرند و کارمندان آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. رضایی تاکید دارد تا بیست و یکم تیر ماه که روز عفاف و حجاب است، این طرح باعث بهبود وضعیت حجاب در دستگاه‌های مختلف خواهد شد.

ارسال نظر