انتشار اولین تصاویر رنگی از ماهواره نظامی ایران توسط وزیر ارتباطات

عیسی زارع‌پور، وزیر راتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام خود از دریافت اولین تصاویر رنگی از ماهواره نظامی ایران با نام ماهواره نور ۲ خبر داد.

انتشار اولین تصاویر رنگی از ماهواره نظامی ایران توسط وزیر ارتباطات

انتشار اولین تصاویر رنگی از ماهواره نظامی ایران توسط وزیر ارتباطات

ماهواره نظامی ایران با نام نور ۲ اواخر اسفند سال گذشته با موفقیت توسط نیروی هوافضای سپاه پرتاب و در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفت. نور ۲ در حوزه تفکیک عکس و تصویر‌برداری بهتر از نور ۱ است و به سنسورهای سیگنالی پیشرفته‌تری مجهز شده است.

زاع‌پور شب گذشته در اینستاگرام خود ضمن اعلام دریافت اولین تصویر رنگی از نور ۲ نوشت: امشب تصاویر ارسالی از ماهواره نور ۲ را دیدم. نخستین‌بار است که ماهواره بومی ایرانی تصاویر کاربردی رنگی با وضوح و دقت تفکیک زیاد ارسال می‌کند.

زارع‌پور با اشاره به این دستاورد بزرگ، گفت: کی فکرش را می‌کرد که روزی ماهواره ایرانی در مدار پانصد کیلومتری زمین قادر باشد از همه ‌جای کره زمین تصویربرداری رنگی کرده و این تصاویر را به ایستگاه‌های زمینی که آن‌ها هم به دست جوانان ایرانی ساخته شده‌اند مخابره کند؟ چه کسی باور می‌کرد که ایران به جمع باشگاه کشورهای صاحب فناوری ماهواره‌ای بپیوندد؟
وزیر ارتباطات ضمن ابراز خرسندی از این موفقیت، نوشت: از دیدن این دستاورد بزرگ به خود بالیدم و به جوانان ایرانی، که از میان دشمنی‌ها، تحریم‌ها و تنگناها پیش رفته‌اند و در بیکران آسمان و فضا رقیب کشورهای صاحب‌نام در این حوزه شده‌اند درود فرستادم.

وی ادامه داد: حالا هم فناوری ساخت ماهواره، ارسال، استقرار ماهواره، راه‌اندازی و کاربردی کردن ماهواره در دستان دانشمندان ایرانی است، صدها نخبه و نابغه‌ای که تعهد و تخصص را با هم آمیخته‌اند و سال‌هاست برای توسعه دانش فضایی در گمنامی کار کرده‌اند تا بدین جا رسیده‌ایم. شیر مادر و نان پدر حلال‌تان باد که گل کاشتید.

تصاویر مربوط به مرودشت فارس و خورموج بوشهر است:

ارسال نظر