معرفی رشته‌های لیگ بازی‌های رایانه‌ای

لیگ‌بازی‌های رایانه‌ای که با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شده، تا ۱۸ شهریور ماه ادامه دارد.

معرفی رشته‌های لیگ بازی‌های رایانه‌ای

به گزارش کلیک، چند سالی است مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در بین جوانان ایرانی رونق گرفته و از یک سرگرمی صرف فراتر رفته است. مسابقاتی که در جهان، هم یک رقابت جدی و هم تجارتی پر سود است. و از ۳ سال گذشته با قهرمانی یک ایرانی در مسابقات جهانی فیفا، این موضوع برای ایرانی‌ها جدی‌تر شد. حالا برج میلاد تهران میزبان لیگ بازی‌های رایانه‌ای است تا نمایندگان ایران برای رقابت جهانی این مسابقات در پاریس انتخاب و به کشور فرانسه اعزام شوند.

این دوره از مسابقات با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از ۱۳ شهریورماه آغاز شده و تا ۱۸ شهریور ادامه دارد.
• امسال ۲۰۰۰ نفر در ۸ عنوان مختلف برای شرکت در این رقابت جذاب شرکت کردند.
مسابقات فیفا و pes
کلش رویال و کانتر
و چهار بازی با کیفیت ایرانی با نام‌های:
سلحشوران
ارتش‌های فرازمینی
تیکاف ۳
مبارزان خلیج عدن
این مسابقات بر اساس رشته‌ها وکنسول‌های مختلف به ترتیب در روزهای مختلف برگزار می‌شود تا فینالیست‌ها در هر رشته مشخص شوند و در روزهای پایانی مسابقات جذاب فینال با حضور علاقه مندان برگزار شود.
علیرضا عنصری از بازیکنانی که در دور دوم مسابقات fifaحذف شده، معتقد است که سطح بازی‌ها از لحاظ اجرای مسابقات و توانایی بازیکنان بسیار بالاست و او تلاش می‌کند با تمرین‌های بیشتر سال بعد نتایج بهتری کسب کند.
بازی ایرانی به جمع بازی‌های لیگ امسال اضافه شده و جوایز ویژه‌ای برای بازیکنان برتر آن در نظر گرفته شده‌است.
این فرصت ویژه، هیجان و جذابیت زیادی را برای کسانی که به بازی‌های ملی علاقمندند ایجاد کرده و موجب می‌شود تا توسعه‌دهندگان با تلاش و دقت بیش از پیش به تولید بازی‌های ایرانی روی آورند و بازی‌های خود را در عالی‌ترین سطح مسابقات رایانه‌ای ایران ببینند.
بازی‌های ایرانی که موفق به حضور در این لیگ سراسری شده‌اند به ترتیب زیر هستند:
بخش موبایل و تبلت:
• ۱- بازی سلحشوران: که یک بازی در سبک مبارزه‌ای است. شما در این بازی قهرمانی را انتخاب می‌کنید و به نبرد با سایر قهرمانان بازی می‌پردازید و سعی می‌کنید با تربیت قهرمان خود و خرید تجهیزات بهتر، در این آوردگاه پیروز و سر بلند شوید و به نیکی کمک کنید تا دوباره قلمرو خود را گسترش دهد.
• ۲- تیکاف ۳ : یک بازی استاندارد سرعتی ایرانی با گرافیک قدرتمند سه بعدی، که ماشین‌های اسپرت ایرانی و خارجی در مسابقه با راننده‌های حرفه‌ای، در کنار یک داستان جذاب به رقابت می‌پردازند.
بخش کامپیوتر:
• ۱- مبارزه در خلیج عدن: داستان بازی روایتی است از نبرد تکاوران نیروی دریایی در برابر دزدان دریایی منطقه خلیج عدن، که اقدام به ربودن کشتی‌ها و نفت کش‌های تجاری عبوری از این منطقه می‌کنند. بازی با ربوده‌شدن یک کشتی تجاری ایرانی آغاز می‌شود که سرنشینان و خدمه بی‌دفاع کشتی نیز در آن به قتل رسیده و گروگان گرفته می‌شوند و سپس نبرد بر سر آزادی شروع رقابت است.
۲- ارتش‌های فرازمینی: یک بازی کامپیوتری در ژانر تیراندازی اول شخص با تم علمی-تخیلی است که داستان بازی در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد و روایتگر جنگ‌های بشریت بر سر بزرگ‌ترین دغدغه خود خواهد بود: "انرژی"

• بازی‌های جدیدی که امسال اضافه شده
داروران این مسابقات که در بالاترین سطح داوری مسابقات رایانه‌ای در ایران هستند، معتقدند به طور کلی در رشته fifa وpes در سطح یک دنیا هستند و در هر سال مقام‌های جهانی و آسیایی کسب می‌کنند. آن‌ها هم‌چنین می گویند این که نفرات مختلف در سال‌های مختلف قهرمان می‌شوند نشان دهنده حرفه‌ای بودن گیمرهای ایرانی است. داوران معتقدند سطح بازیکنان هرسال نسبت به سال‌های قبل بالاتر می‌رود.
هر سال اجرا کننده این لیگ، شرکت مکعب است که تجربه برگزاری ۵ تورنومنت بزرگ بازی‌های رایانه‌ای را دارد که نماینده eswc (جام جهانی ورزش‌های الکترونیک) است و هر ساله قهرمانان را به مسابقات جهانی فرانشه اعزام می‌کند.
• فینال و اختتامیه این بازی‌ها در تاریخ ۲۱ شهریورماه ۹۵ ساعت ۲۰ تا ۲۳ در استیج سایت ورزشی برج میلاد برگزار خواهد شد.

ارسال نظر