اعلام رتبه بندی وزارتخانه ها و ارگان های دولتی در توسعه خدمات الکترونیک

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در حاشیه نهمین جلسه ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه های دولتی توضیحات و آمار جالبی ارائه کرد.

اعلام رتبه بندی وزارتخانه ها و ارگان های دولتی در توسعه خدمات الکترونیک

رضا باقری اصل، معاون وزیر ارتباطات و دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در نشست خبری «نهمین دوره ارزیابی دولت الکترونیکی» اعتقاد دارد هم بودجه کافی و هم امکانات و نیروهای ماهر در نهادهای مرتبط به مساله امنیت در کشور وجود دارد و به کارگیری و بهره‌گیری از این امکانات یک ضرورت است. وی با بیان اینکه در این نشست به بررسی دوره ۶ماهه ارزیابی دولت الکترونیک پرداخته می‌شود، گفت: «استقرار دولت الکترونیکی در چند برهه زمانی جدی گرفته شد و برخی اوقات نیز از آن غفلت شد. در ۲ سال اخیر شیوع کرونا منجر به توسعه دولت الکترونیکی و نجات جان بسیاری از افراد شد.»

نزدیک به نیمی از خدمات دستگاه‌های اجرایی الکترونیکی شد
باقری اصل تاکید کرد: «توسعه دولت الکترونیکی جزو شعارهای مورد تاکید، رییس جمهوری دولت سیزدهم است. این فرصت بی‌نظیری برای کشور است تا بتوانیم عقب‌ماندگی‌های خود در این دوره را جبران کند. ایران اکنون رتبه ۸۹ را در میان کشورهای جهان دارد اما با توجه به امکانات و زیرساخت‌هایی که در کشور داریم، می‌توانستیم رتبه بسیار بهتری را کسب کنیم.»

ارسال نظر