ایمیل ملی برای 20 میلیون کاربر ایرانی در راه است

معاون وزیر ارتباطات با اعلام برگزاری هر ساله نمایشگاه اینوتکس، از تمبر جام جهانی در این نمایشگاه رونمایی کرد.

ایمیل ملی برای 20 میلیون کاربر ایرانی در راه است

محمود لیائی با اعلام برگزاری هر ساله نمایشگاه اینوتکس، از تمبر جام جهانی در این نمایشگاه رونمایی کرد و از جمله برنامه‌های این شرکت برای برون سپاری طراحی و فرهنگ سازی تمبر متناسب با تراز انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب به تعامل با سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز سوره اشاره کرد و افزود: علی رغم کمرنگ شدن نقش شرکت ملی پست در شورای تمبر در چند سال اخیر، به دنبال احیای این نقش هستیم و امیدواریم با تعاملات انجام شده، شاهد رونمایی از تمبر‌های فاخر دارای اصالت لازم درحوزه گرافیک و المان‌های تراز انقلاب اسلامی باشیم.

معاون وزیر ارتباطات در بخش دیگر، به برگزاری همایش مدیران پست در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: در این همایش ضمن تبیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت، برنامه شش ماهه "بهارآورد" را با ۱۵ مورد آماده کردیم و در نظر داریم تا ابتدای بهار ۱۴۰۲ این اهداف محقق شوند.

مدیر عامل شرکت ملی پست با بیان این که برخی از این برنامه‌ها انجام شده اند و برخی در دست انجام هستند، ادامه داد: مواردی از جمله پیاده سازی سورتینگ هوشمند، تجهیز پنج هزار نفر از موزعین به موبایل و موتور برقی هوشمند از جمله مواردی است که باید تا بهار سال ۱۴۰۲ محقق شود.

لیایی برنامه میان مدت شرکت پست را دو تا سه ساله متناسب با چشم انداز‌های تهیه شده بر اساس اولویت شبکه ملی اطلاعات و اقتصاد دیجیتال و اولویت‌های حوزه پستی برشمرد و گفت: برنامه بلند مدت پست نیز مربوط به پس از سال ۱۴۰۳ است و در آن به برنامه هفتم توسعه می‌پردازیم.

وی از جمله برنامه‌های بلندمدت پست به لجستیک هوشمند، پست هوشمند و بحث‌ ای‌پست E- POST اشاره کرد و گفت: در تفاهمنامه با معاونت برنامه ریزی وزارت متبوع در راستای پنج ماموریت اصلی شرکت ملی پست، به عنوان متولی کمیته پست در وزارت و دستگاه‌های مرتبط، احکام پنج ساله شبکه ملی اطلاعات مرتبط با شرکت ملی پست در برنامه هفتم را دنبال می‌کنیم.

وی در تشریح E- POST افزود: طبق اساسنامه شرکت ملی پست، متولی پست الکترونیک در کشور شرکت ملی پست است و طی تفاهمنامه‌ای قرار شد این موضوع احیا و تقسیم وظایف با سازمان فناوری اطلاعات انجام و کار پیگیری شود.

لیایی E- POST را حلقه واسط بین شهروندان و حاکمیت برای ارائه خدمت برشمرد و از رایزنی با سازمان ثبت احوال جهت ایجاد ایمیل ملی همزمان با صدور شناسنامه برای هر شهروند ایرانی خبر داد و گفت: تکلیف ما ایجاد ایمیل ملی برای ۲۰ میلیون کاربر ایرانی است و در این زمینه، به دنبال ایجاد کارگروهی با شرکت‌های دیگر و درگیر این خدمت همچون زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات هستیم.

معاون وزیر ارتباطات سهم پست از کل اقتصاد دیجیتال را یک درصد عنوان کرد و گفت: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که تا پایان برنامه، این سهم محقق شود.

وی همچنین با اشاره به سهم نیم درصدی پست در تجارت الکترونیک گفت: مذاکراتی با یکی از شرکت‌های معتبر فناوری اطلاعات انجام و پلتفرمی آماده شده و در نظر داریم طی یک برنامه پنج ساله این بستر در شرکت ملی پست پیاده سازی شود و سامانه‌های روستا بازار و‌ای بازار و دیگر سامانه‌های مرتبط با تجارت الکترونیک در این بستر پیاده سازی شده و به اهداف برنامه دست یابیم.

لیایی در خصوص دیدار و رایزنی با دبیرکل اتحادیه جهانی پست در تایلند نیز به استقبال وی از بحث تحول دیجیتال و هوشمندسازی در پست ایران اشاره کرد و گفت: در این دیدار به تبادل دو جانبه تجربیات بین ایران و دیگر کشور‌های فعال در این زمینه تاکید شد.

معاون وزیر ارتباطات تسهیل تعامل با دیگر کشور‌ها به ویژه وصول مطالبات و تعاملات مالی را از دیگر موارد طرح شده در این دیدار برشمرد و گفت: با رایزنی‌های انجام شده در حال رفع مشکلات ایجاد شده به واسطه تحریم با دیگر کشور‌ها هستیم.

وی وصول بخش اعظم مطالبات از آمریکا در قالب SDR را از جمله اتفاقات خوب عنوان کرد و گفت: تعاملات خوبی با کره جنوبی با کمک سفیر ایران در این کشور رقم خورد و مجددا ارسال مرسولات پستی از سوی ایران به کره برقرار شد.

ارسال نظر