عقب ماندگی ایران در حوزه فناوری اطلاعات از نوع «زیست بوم» است

رسانه کلیک - نشست فعالان ICT و نخبگان گیلان با وزیر ارتباطات درحالی برگزار شد که مسئولان، مشکل عقب ماندگی ایران در حوزه فناوری اطلاعات را زیست بوم دانستند و بر تغییر و بهره گیری از خلاقیت تأکید کردند.

عقب ماندگی ایران در حوزه فناوری اطلاعات از نوع «زیست بوم» است

به گزارش کلیک به نقل از خانه ملت؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در نشست با فعالان ICT و نخبگان گیلان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد ٬ اظهار کرد: استان گیلان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارای پتانسیل های بسیار خوبی است.

وی به برخی از دغدغه های بیان شده از سوی فعالان این عرصه طی این نشست نیز اشاره کرد و گفت: اکثر دغدغه های بیان شده جزء دغدغه های دولت نیز است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: با توجه به اینکه استان گیلان در حوزه گردشگری دارای ظرفیت های بسیاری بوده و سالانه میزبان جمع زیادی از گردشگران است باید در حوزه زیرساختی اقدامات بیشتری انجام شود.

جایگاه ۵۸ ایران در جهان از نظر استفاده از دانش فناوری

وی در ادامه همچنین به جایگاه هشتم استان گیلان از نظر شاخصه های دسترسی و استفاده از فناوری در سطح کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت ها در استان گیلان تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه شده که با توجه به جمعیت شناور این استان در برخی از روزهای سال باید بیش از این میزان هزینه شود.

آذری جهرمی به فراگیر شدن اقتصاد دیجیتال در کشورهای توسعه یافته نیز اشاره و تصریح کرد: امروزه بهره وری به واسطه استفاده از فناوری اطلاعات به وجود می آید و ایران نیز در این حوزه باید با استفاده از دانش فناوری در راستای کسب درآمد و ثروت گام بردارد.

وی با بیان اینکه سال های اخیر شاهد رشد شاخص های توسعه فناوری در ایران هستیم، افزود: ایران در حوزه استفاده از دانش فناوری در جایگاه ۵۸ دنیا قرار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه مشکل عقب ماندگی ایران در حوزه فناوری اطلاعات زیست بوم است، گفت: مبنای فعالیت در کسب و کار نوپا مبتنی بر خلاقیت است و در حال حاضر زیست بوم ها در کشور نیازمند تغییر٬ خلاقیت و ایده است.

ارسال نظر