قوه قضاییه، نیروی انتظامی و سازمان مالیاتی به مرکز تبادل اطلاعات دولت متصل شوند

رسانه کلیک - معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد: سه دستگاه کلیدی شامل قوه قضاییه، نیروی انتظامی و سازمان امور مالیاتی باید هرچه سریعتر به مرکز تبادل اطلاعات دولت متصل شوند و تبادل خدمت را آغاز کنند، زیرا این سه دستگاه حجم زیادی از خدمات مورد نیاز مردم را در اختیار دارند.

قوه قضاییه، نیروی انتظامی و سازمان مالیاتی به مرکز تبادل اطلاعات دولت متصل شوند

به گزارش کلیک به نقل از فارس؛ رسول سراییان معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که با توجه به تاثیر الکترونیکی کردن امور در مبارزه با فساد، عدم همکاری بسیاری از دستگاه‌ ها به ویژه دستگاه‌ های مسئول در مقابله با فساد به مرکز تبادل اطلاعات دولت (GSB) انتقادهایی را به همراه داشته است؛ در حال حاضر چند دستگاه به این مرکز متصل هستند و چه دستگاه‌ های مهمی هنوز متصل نشده‌اند؟ عنوان کرد: در حال حاضر 156 دستگاه به مرکز تبادل اطلاعات دولت متصل شده‌ اند، اما طبق قانون تمامی دستگاه‌ ها مکلف به اتصال به این مرکز هستند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه دستگاه‌ ها یک به یک در حال اتصال به مرکز تبادل اطلاعات دولت است اظهار کرد: بیش از اتصال تبادل سرویس مهم است، زیرا زمانی که خدمت مبادله شود مداخله انسان‌ ها حذف خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این بخش آن طور که باید توفیق نداشته‌ ایم که دستگاه‌ های خدمات دهنده و گیرنده به طور مطلوب به مردم خدمات ارائه کنند، افزود: 65 دستگاه سرویس گیرنده و 35 دستگاه سرویس دهنده در حال مبادله خدمات هستند و این مسیر رو به رشد است؛ هرچند روند پیشرفت کند است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ضرورت پیوستن دستگاه‌ های تاثیرگذار به مرکز تبادل اطلاعات دولت برای مبادله خدمت بیان کرد: سه دستگاه کلیدی شامل قوه قضاییه، نیروی انتظامی و سازمان امور مالیاتی باید هرچه سریعتر به این مرکز متصل شوند و تبادل خدمت را آغاز کنند، زیرا این سه دستگاه حجم زیادی از خدمات مورد نیاز مردم در اختیار دارند.

سراییان اضافه کرد: 27 درصد استعلامات از جمله مجوزهای کسب و کار از دستگاه‌ های زیرمجموعه قوه قضاییه انجام می‌ شود که با پیگیری سازمان فناوری اطلاعات ایران زمینه اتصال اولین دستگاه زیرمجموعه این قوه به مرکز تبادل اطلاعات دولت فراهم شد و مقرر شده در گام نخست اداره ثبت شرکت‌ ها به این مرکز متصل شود.

وی تصریح کرد: همچنین نیروی انتظامی مراجعات بسیاری دارد و تسریع در پیوستن این دستگاه به مرکز تبادل اطلاعات دولت ضروری است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: همچنین سازمان امور مالیاتی به دلیل تعداد مراجعان و تعداد درخواست‌ ها به سرعت باید به این مرکز متصل شود که اتصال این سازمان نقش مهمی در شفافیت مالی در کشور خواهد داشت.

سراییان یادآور شد: با اتصال این سه سازمان مهم به مرکز تبادل اطلاعات دولت و آغاز مبادله خدمت آنها بخش بزرگی از خدمات بین دستگاهی به صورت کاملا الکترونیکی مبادله شود.

ارسال نظر