وزیر ارتباطات آب پاکی را روی دستان کسب و کارهای اینستاگرامی ریخت

عیسی زارع پور در جدیدترین مصاحبه خود آب پاکی را روی دست کسب و کارهایی که در بستر اینستاگرام تمرکز کرده بودند ریخت.

وزیر ارتباطات آب پاکی را روی دستان کسب و کارهای اینستاگرامی ریخت

او گفت:

برخی پلتفرم‌های بعضاً آمریکایی بستری برای اغتشاشات شده بودند که محدودیت‌هایی بر آن‌ها اعمال شده است.
تا وقتی این پلتفرم‌ها موجب آسیب به کشور شوند، محدودیت آن‌ها ادامه پیدا می‌کند.
مردم کسب و کار خودشان را بر محیطی که پایبند قانون جمهوری اسلامی نیست، برنامه ریزی نکنند‌‌.

بدین ترتیب باید بسیاری از کسب و کارهایی که در اینستاگرام فعالیت می کردند، بساط خود را جمع کرده و یا به صورت محدود با فالوورهای کمتر به کار خود ادامه دهند چرا که حضور کاربران در اینستاگرام پس از این تنها با فیلترشکن امکان پذیر خواهد بود که با توجه به تحمیا هزینه اضافی بابت اینترنت بین الملل، احتمالاً بسیاری قید حضور در اینستا را خواهند زد.

مشابه همین سناریو در تلگرام اتفاق افتاد و کسب و کارهای تلگرامی عمدتاً مجبور به کوچ به اینستاگرام شدند و حالا با توجه به عدم تمایل صاحبین کسب و کار و البته کاربران به حضور در پلتفرم های داخلی که حریم خصوصی آنها را به سادگی نقض می کنند، باید دید چه بر سر نرخ بیکاری در کشور خواهد آمد. نرخی که به لطف همین کسب و کارهای آنلاین تا حد زیادی بهبود پیدا کرده بود و فشار را از روی دولت برای ایجاد کار برداشته بود.

آیا تصمیم سازان در جمهوری اسلامی به فکر تبعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی سنگین فیلتر کردن اینستاگرام هستند؟ آیا به این فکر کرده اند که با فیلترشکن روشن امکان سرک کشیدن جوانان به چه سایتهایی فراهم خواهد شد؟

به نظر می رسد راه پیشرفت کشور از مسیر سانسور نمی گذرد و هر چه محدودیت ها برای مردم بیشتر شود، پاسخ آنها در بزنگاه ها نیز سخت تر خواهد بود.

به واقع حاکمیت چه دستاوردی برای جوانان این کشور به ارمغان آورده است؟ آیا مسئولین می توانند در خصوص نرخ بیکاری، ازدواج، طلاق، اعتیاد، تورم، قیمت مسکن و ... صحبت کنند؟ به این جوانان چه داده اید که از آنها انتظار دارید اعتراض نکنند؟ با سوء مدیریت محض، نسل دهه شصت و جوان کشور که می توانست موتور محرک اقتصاد ایران باشد و ایران را به کره جنوبی تبدیل کند، بدون هیچ دستاوردی به سمت میانسالی حرکت هدایت کردید و امروز مسئولین نمی توانند جوانان را بابت خشمی که در این سالها فرو خورده اند، شماتت کنند.

آیا مسئولین آمادگی پرداخت غرامت و جبران خسارت بابت بریدن نان مردم در اینستاگرام را دارند؟ بابت قطع اینترنت چطور؟ مگر به بهای تامین امنیت کشور اینترنت قطع نشد و اینستاگرام از مدار خارج نشد، حالا که این امنیت تامین شد، بهای آن را به خسارت دیدگان بپردازید. آیا اگر به بهانه تامین امنیت کشور، درخواست اطلاعات معترضین را از تلگرام یا واتساپ می کردید، آنها به طور رایگان این اطلاعات را در اختیار شما می گذاشتند؟ مسلماً جواب منفی است و می بایست میلیاردها دلار بابت در اختیار گرفتن این اطلاعات پرداخت می شد. امروز نیز به بهانه تامین امنیت کشور، اینترنت را قطع کردید و کسب و کار بسیاری را با مشکل مواجه کرده اید و باید بهای آن را بپردازید ...

ارسال نظر