جزیره کیش با شتاب بیشتری هوشمند می شود

رسانه کلیک - مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه‌ آزاد کیش گفت: حرکت به سمت هوشمندسازی جزیره‌ کیش و ایجاد جزیره‌ ای هوشمند در دستور کار و اولویت‌ های اصلی این سازمان است.

جزیره کیش با شتاب بیشتری هوشمند می شود

به گزارش کلیک به نقل از ایسنا؛ امیر سودگران شنبه 28 بهمن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در دوره‌ های مختلف تلاش برای هوشمندسازی جزیره‌ کیش دنبال شده اما هنوز ثمربخش نبوده است، عنوان کرد: برای رسیدن به هدف هوشمند سازی باید زیرساخت‌ های مناسب در ابعاد بی‌ سیم و با سیم را به عنوان یک ضرورت اصلی ایجاد کنیم.

او با اشاره به اینکه در بخش‌ هایی زیرساخت ایجاد شده و جزیره کیش نسبت به سایر مناطق آزاد کشور، وضعیتی بسیار مناسب‌ تر دارد، اظهار داشت: علی‌ رغم تمام اقدامات انجام شده و اینکه کیش حتی صاحب یکی از 5 اپراتور تلفن همراه کشور است اما نسبت به شرایطی که برای هوشمند سازی نیاز داریم، اقدامات کامل نیست.

سوداگران با تصریح اینکه در اولین گام، احداث 65 کیلومتر فیبر نوری پیش‌ بینی شده است، ادامه داد: پیش از این 20 کیلومتر فیبر نوری احداث شده بود و با احداث 65 کیلومتر دیگر، این زیرساخت تقریبا برای تمام مراکز تجاری و مسکونی ایجاد می‌ شود.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه‌ آزاد کیش با بیان اینکه در سال 92 حدود 20 کیلومتر فیبر نوری در کیش اجرا و اتصال با سرزمین اصلی انجام شده است، افزود: برای اینکه وارد سرویس‌ دهی خدمات هوشمند و شهر هوشمند شویم باید 65 کیلومتر دیگر احداث شود.

سوداگران در رابطه با هوشمندسازی جزیره‌ کیش تصریح کرد: اجرای این پروژه قبل از سال جدید شروع و در کمتر از یک سال کامل می‌ شود و هزینه آن حدود 12 میلیارد تومان خواهد بود.

او توسعه‌ تله‌ کیش را دیگر اقدام مد نظر برای هوشمندسازی جزیره‌ کیش اعلام و اضافه کرد: امیدواریم با برنامه‌ های مد نظر طی 10 سال کیفیت خدمات این اپراتور را تا سطوح 4G و 5G ارتقاء دهیم تا از امکانات زیرساختی بی‌ سیم هم بهره‌ مند شویم.

سوداگران از توسعه‌ی مناطق تحت پوشش وای‌ فای رایگان در کیش به‌ عنوان یکی دیگر از برنامه‌ ها اشاره و بیان کرد: امیدواریم تا قبل از نوروز 97 بخش‌ هایی را تحت پوشش وای‌ فای قرار دهیم.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه‌ آزاد کیش تاکید کرد که اجرای طرح توسعه‌ فیبر نوری، یک بستر برای خدمت‌ رسانی است، گفت: تنها احداث خط فیبر نوری به معنای ارتقاء کمی و کیفی خدمات نیست بلکه فیبر نوری یک زیرساخت برای ارائه‌ خدمات بیشتر و کیفی‌ تر خواهد بود.

سوداگران در ادامه یکی از اقدامات برای هوشمند سازی را آشنایی با توانمندی‌ های داخلی و خارجی و بسترسازی برای استفاده از این توانمندی‌ ها دانست و گفت: برای رسیدن به این مهم، نمایشگاهی را پیش‌ بینی کرده‌ ایم که به همت شرکت فروغ افکار، در جزیره‌ کیش برگزار می‌ شود.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه‌ آزاد کیش اضافه کرد: نخستین نمایشگاه کیتکس، سوم اردیبهشت ماه سال 97 به مدت 4 روز به همراه نشست‌ های علمی، مسابقه و رویدادهای مختلف مرتبط با موضوع نمایشگاه، برگزار خواهد شد.

سوداگران با بیان اینکه یکی از اولویت‌ های مهم مدیرعامل سازمان منطقه‌ آزاد کیش، شهر خلاق است، عنوان کرد: شهرهای خلاق مد نظر یونسکو در ابعاد مختلفی تعریف می‌ شود که یکی از این ابعاد، مدیا آرت یا هنرهای رسانه‌ ای است.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه‌ آزاد کیش با بیان اینکه اقداماتی در زمینه‌ هوشمندسازی شروع شده است، افزود: یکی از این اقدامات تولید اپلیکیشنی با عنوان آی‌ کیش و با هدف برآورده کردن نیازهای گردشگران در ابعاد مختلف است.

سوداگران خاطرنشان کرد که با فراگیر شدن استفاده از اپلیکیشن آی‌ کیش، واسطه‌ گری در موضوع ارائه‌ خدمات گردشگری که باعث افزایش نرخ خدمات و کاهش کیفیت خدمات شده است تا حد زیادی از بین می‌ رود.

ارسال نظر