وزیر ارتباطات: ۴ سال از واعظی درس یاد گرفتم

رسانه کلیک – محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم معارفه وزیر ارتباطات و قدردانی از محمود واعظی به عنوان وزیر ارتباطات دولت یازدهم از ایجاد ۵ شرکت بین المللی در حوزه فناوری اطلاعات و ۲۰ هزار استارت آپ تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.

وزیر ارتباطات: ۴ سال از واعظی درس یاد گرفتم

به گزارش خبرنگار کلیک ، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم معارفه وزیر ارتباطات دولت دوازدهم و قدردانی از محود واعظی، وزیر ارتباطات دولت یازدهم که با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور برگزار شد، با اشاره به زحمات انجام شده از سوی محمود واعظی به عنوان وزیر دولت یازدهم گفت: دکتر واعظی فردی دلسوز، با پشتکار و پر انرژی است که تجربه بسیار خوبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارند. من به عنوان معاول وزیر ارتباطات در دولت یازدهم و امروز که وزیر ارتباطات هستم باید بگوییم که از چهار سال کار در کنار دکتر واعظی درس‌های زیادی گرفتم. در واقع چهار سال همکاری من با ایشان مانند رفتن به دانشگاه و کسب تجربه و علم بوده است.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: کشور ما مردم سالار است و ساختار فرهنگی و امنیتی کشور به مردم مدیون است. یکی از مشکلات بزرگ مردم کشور ما وضعیت اقتصاد و بیکاری مردم است و با توجه به تاکید رهبری طی چند سال اخیر و انتخاب شعارهایی بر پایه اقتصاد و ایجاد اشتغال باید وضعیت را برای اشتغالزایی مهیا سازیم. امروزه یکی از ظرفیت‌های بزرگ برای اشتغالزایی در تمام جهان فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده و در جهان میانگین اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات ۲ درصد است؛ در حالی که در ایران این رقم در حدود ۰٫۲ درصد است و این مسئله نشان از قابلیت رشد ۱۰ برابری این حوزه دارد.

جهرمی تاکید کرد: دولت مخاطب بایدهای رهبری است و باید فضا را برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ایجاد کند. در برنامه چهار ساله در وزارت ارتباطات دولت دوازدهم برنامه ریزی شده است تا ۲۰ هزار استارت آپ، ۱۰ هزار شرکت متوسط، ۱۰۰ شرکت بزرگ و ۵ شرکت بین المللی را در حوزه فناوری اطلاعات مثل تجارت الکترونیک، زیرساخت و غیره ایجاد کنیم تا بتوانیم در اقتصاد و اشتغالزایی تاثیر داشته باشیم.

ارسال نظر