تخلف 5 میلیارد تومانی شرکت واردکننده گوشی محرز شد/ نحوه ثبت شکایت از گران فروشان بازار موبایل

رسانه کلیک - معاون سازمان تعزیرات حکومتی کشور از ادامه روند رسیدگی به تخلفات شرکت های واردکننده تلفن همراه با ارز دولتی خبر داد و گفت: تخلف 5 میلیارد تومانی یکی از شرکت های واردکننده گوشی موبایل محرز شد.

تخلف 5 میلیارد تومانی شرکت واردکننده گوشی محرز شد/ نحوه ثبت شکایت از گران فروشان بازار موبایل

به گزارش کلیک به نقل از ایرنا؛ محمدعلی اسفنانی معاون سازمان تعزیرات حکومتی کشور درباره بررسی‌ های سازمان تعزیرات حکومتی در مورد فهرست شرکت های واردکننده گوشی موبایل که برای ورود کالا ارز دولتی دریافت کرده اند، عنوان کرد: شرکت های اعلام شده فهرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 40 مورد بود و علاوه بر آن، نام چند شرکت نیز در فهرست اعلامی نبود که گشت های مشترک تعزیرات با حضور نمایندگان دستگاه های نظارتی از این شرکت ها بازرسی انجام دادند ( فهرست شرکت های واردکننده موبایل با ارز دولتی منتشر شد ).

مدیرکل تعزیرات استان تهران اظهار کرد: با بررسی مدارک شرکت های یاد شده و با توجه به اینکه مرجع رسیدگی تخلف اعلام شده سازمان صنعت، معدن و تجارت است، منتظر اعلام نتیجه کارشناسی آن سازمان هستیم.

اسفنانی ادامه داد: یکی از شرکت ها حدود 15 هزار گوشی تلفن همراه فروخته و به طور متوسط برای هر گوشی 400 هزار تومان اضافه دریافتی داشته است ( گرانفروشی 15000 دستگاه گوشی آیفون توسط یک شرکت واردکننده تلفن همراه! ).

معاون رییس سازمان تعزیرات حکومتی اضافه کرد: رییس شعب در حال رسیدگی به پرونده ها هستند. فعلا موارد مورد بررسی در برآوردهای اولیه قرار دارد و این شرکت ها حق اعتراض به نظرات کارشناسی را دارند تا حقوق آنها هم در نظر گرفته شود.

اسفنانی تصریح کرد: طبق قانون در مورد گرانفروشی میزان جریمه بین دو تا پنج برابر رقم تخلف است و قانون تعزیرات به صراحت بیان می‌ دارد که هر کسی مرتکب گرانفروشی، تقلب یا تخلف، احتکار و امثال آن شود برای ما تفاوتی ندارد که آن مجموعه‌ متخلف خصوصی است یا دولتی؛ در هر حال تخلفات را بررسی می‌ کنیم ( شگرد جدید گران فروشان و محتکران موبایل برای دست‌ به سر کردن تعزیرات ).

شهروندان می توانند شکایات خود را در سامانه اینترنتی WWW.T135.IR یا سامانه پیامکی 300000135 سازمان تعزیرات حکومتی و از طریق شماره تلفن 124 بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت و پیگیری کنند ( شکایات مردم از فروشندگان گوشی به سرعت رسیدگی می شود/ بلاتکلیفی 9 میلیون یورو ارز دولتی در یک شرکت واردکننده ).

ارسال نظر