پروژه های بومی فضایی تجاری سازی می شود

رسانه کلیک - رییس سازمان فضایی ایران از تشکیل کمیته ای برای تجاری سازی پروژه های بومی فضایی در کشور جهت استفاده از کاربردهای مختلف این فناوری خبر داد.

پروژه های بومی فضایی تجاری سازی می شود

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران در صفحه شخصی اینستاگرامی خود نوشت: سازمان فضایی ایران درصدد است با تشکیل کمیته ای، تجاری سازی فناوری هایی را که در سال های اخیر از اجرای پروژه های مختلف فضایی در کشور بومی سازی شده است، دنبال کند.

وی عنوان کرد: سرریز فناوری فضایی در سایر حوزه ها از قبیل بهداشت و درمان، خودروسازی، ساختمان سازی و غیره یکی از کاربردهای مهم فناوری فضایی در دنیا است که در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

معاون وزیر ارتباطات اظهار داشت: شاید قابل باور نباشد که بسیاری از تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، ورزشی، تجهیزات آتش نشانی و ایمنی، اندام های مصنوعی جسمی، تجهیزات تصفیه آب و هوا و حتی دوربین های عکاسی با سرعت بالا و مکمل های غذایی و دارویی، از جمله مواردی بوده که در سالیان گذشته توسط کشورهای پیشرو در صنعت فضایی، در سایر صنایع غیر مرتبط بکار گرفته شده است.

رییس سازمان فضایی ایران تصریح کرد: نهادینه شدن این رویکرد در کشور می تواند ضمن قرار دادن فناوری فضایی در خدمت رفاه جامعه، موجب ایجاد اشتغال و کسب و کارهای جدید در این زمینه نیز شود.

ارسال نظر