تاکسی‌ های اینترنتی در همدان بدون مجوز فعالیت می‌ کنند

رسانه کلیک - معاون تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای شهر همدان با اشاره به تاکسی‌ های اینترنتی در همدان که به راحتی و بدون مجوز و شناسایی افراد مشغول به فعالیت هستند، گفت: پلیس با تاکسی‌ های مجازی بدون مجوز مقابله نمی‌ کند.

تاکسی‌ های اینترنتی در همدان بدون مجوز فعالیت می‌ کنند

به گزارش کلیک به نقل از ایسنا؛ میلاد کریمی معاون تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای شهر همدان در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با موضوع بررسی شیوه‌ نامه برون‌ سپاری خدمات تاکسیرانی، عنوان کرد: بسیاری از تاکسی‌ های اینترنتی مانند اسنپ به صورت غیرمجاز کار می‌ کنند و مجوزی از مدیریت شهری ندارند، نکات لازم به این تاکسی‌ ها گوشزد شده، اما مقاومت می‌ کنند و این مقاومت باعث بی‌ نظمی در شهر شده است.

وی اظهار کرد: می‌ توانیم برای کسب‌ و کارهای مجازی با مدیریت شهری مجوز صادر کنیم به طوری که اسنپ مجوز کشوری دارد، اما از سوی مدیریت شهری مجوز برای همدان ندارد.

کریمی با اشاره به به‌ روزرسانی شیوه خدمات تاکسیرانی افزود: تاکسی‌ دارها به علت عادت به روش سنتی فعالیت خود در به‌ روز شدن شیوه تاکسی‌ ها مقاومت می‌ کنند، اما به تدریج باید این روش نهادینه شود و ملزم به استفاده از آن شوند چرا که فایده این کار به خود آنها می‌ رسد.

وی از احتمال انعقاد قرارداد با شرکت آی تاکسی در به‌ روزرسانی شیوه خدمات تاکسیرانی‌ ها خبر داد و گفت: شرکت آی تاکسی مورد وثوق تاکسیرانی است‌ و در‌ بیشتر شهرهای کشور نمایندگی دارد و خدمات خوب ارائه خواهد داد.

معاون تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای شهر همدان بیان کرد: ۱۳ درصد حق‌ الزحمه برای خدماتی که ارائه می‌ دهند کسر می‌ شود که به عقیده ما این هزینه باید کمتر شود و درخواست آن را نیز داده‌ ایم.

وی با بیان اینکه در ابتدا طرح تنها تاکسی‌ داران می‌ توانند از آن بهره ببرند، اضافه کرد: اگر درآمد تاکسی‌ دارها از طریق آی تاکسی بالا رفت، ماشین‌ های شخصی هم حق استفاده از آن را دارند، در غیر اینصورت فقط باید تاکسی‌ ها از این مزیت بهره‌ مند شوند.

کریمی اظهار داشت: بحث آی تاکسی که در همه شهرها در حال رونق گرفتن است، کار را راحت‌ تر کرده و باعث حل بسیاری از مشکلات شده به طوری که همه نیازهایی که ما لازم داریم را تأمین کرده و نسبت به برخی شرکت‌ های دیگر پیشرفته‌ تر است، حتی سرویس مدارس هم دارد و در آینده پرداخت الکترونیک‌ نیز به طرح‌ های آن اضافه خواهد شد.

وی ضمن‌ انتقاد نسبت به وضعیت تاکسی‌ های اینترنتی در همدان که به راحتی و بدون مجوز و شناسایی افراد مشغول به فعالیت هستند، گفت: پلیس چرا با تاکسی‌ های مجازی بدون مجوز مقابله نمی‌ کند؟ این ماشین‌ ها در میادین اصلی شهر بدون مشکل در حال تبلیغ و فعالیت هستند در صورتی‌ که اگر تاکسی‌ های ما در معبری‌ پارک کنند جریمه می‌ شوند.

معاون تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای شهر همدان تصریح کرد: مخالف کسب‌ و کار مجوزدار نیستیم، اسنپ مجوز کشوری دارد، اما در استان مجوز فعالیت ندارد، حتی دنبال شکایت از ما بود که چرا تبلیغات این شرکت را نمی‌ کنیم اگر تبلیغاتی قرار است صورت بگیرد باید با مجوز باشد.

وی با بیان اینکه ۵۵ درصد تاکسی‌ های همدان تبدیل به احسن شده‌ اند، یادآور شد: شرکت آی تاکسی تأییدیه اتحادیه را دارد و امیدواریم نتیجه موفقی که داشته، برای تاکسیرانی همدان نیز کسب شود.

ارسال نظر