نصب لوگو روی تاکسی های اینترنتی ضروری است

رسانه کلیک - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد از ضرورت نصب لوگو روی تاکسی های اینترنتی از سوی رانندگان شرکت های حمل و نقل بار و مسافر با هدف نظارت پذیر بودن فعالیت این موسسه ها خبر داد.

نصب لوگو روی تاکسی های اینترنتی ضروری است

به گزارش کلیک به نقل از برنا؛ اکرم فداکار مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد عنوان کرد: شرکت های تاکسی اینترنتی باید برای ادامه فعالیت های خود ساز و کاری را مشخص کنند که نظارت پذیر باشند، تا تعیین و ابلاغ ضوابط از سوی وزارت کشور، بر کیفیت فعالیت های خود بیفزایند.

وی اظهار کرد: تلاش تاکسی های اینترنتی شهر یزد بهبود وضعیت و ارتقای کیفیت خدمت رسانی به شهروندان است و در این مسیر اولویت شرکت ها در این حوزه باید رشد کیفیت و امنیت باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد با بیان اینکه مردم خواستار حضور این نوع کسب و کارها در جامعه هستند، افزود: باید تا زمانی که ضوابط و قوانین به صورت عملی وضع شود، نسبت به ارتقا کیفیت و بالا بردن سطح استانداردها تلاش شود.

فداکار ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده توسط نمایندگان این شرکت ها، رکورد درخواست و سفر روزانه تاکسی های اینترنتی به 16 هزار درخواست در روز و 14 هزار سفر رسید که این حجم درخواست و سفر در یزد قابل توجه است.

فعالیت تاکسی های اینترنتی برای نخستین بار در یزد به مناسبت ثبت بخشی از بافت تاریخی شهر یزد در سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) با رویکرد ارائه خدمات گردشگری آغاز شد.

هم اکنون یک هزار و 501 دستگاه تاکسی شهری در یزد فعالیت دارد که بیش از 30 درصد تاکسی ها یعنی 546 دستگاه فرسوده و میانگین عمر آن نیز 9.3 سال دارد.

هم اکنون 21 شهر استان یزد شهرداری دارد و 85 درصد جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری آن در این شهرها زندگی می کنند.

با توجه به اینکه 200 هکتار از 750 هکتار محدوده بافت کهن شهر یزد در 18 تیر ماه سال 1396 نزد یونسکو در فهرست میراث جهانی ثبت شد، زمینه خوبی برای رشد گردشگری و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی فراهم شد و تاکسی های اینترنتی به دلیل هزینه های کمتر مورد اسقبال مردم قرار گرفته است.

ارسال نظر