افزایش تولید محتوای فارسی در فضای مجازی/ از چین و ترکیه پیشی گرفتیم

رسانه کلیک - معاون وزیر ارتباطات از رشد تولید محتوای فارسی در فضای مجازی خبر داد و گفت: سهم زبان فارسی در محیط وب از 7 دهم درصد در 2 سال پیش به 1.9 درصد رسید و در این شاخص از چین و ترکیه پیش افتادیم.

افزایش تولید محتوای فارسی در فضای مجازی/ از چین و ترکیه پیشی گرفتیم

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ رسول سراییان معاون وزیر ارتباطات با اشاره به عدم توقف طرح ۱۰ برابر کردن محتوای فارسی مطابق با اهداف پروژه های اقتصاد مقاومتی و تداوم آن، عنوان کرد: پروژه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی هر سال به روز می شود و امسال نیز مطابق با ابلاغیه معاون اول رییس جمهور، موضوع افزایش سهم زبان فارسی در فضای مجازی و افزایش محتوای فارسی، در این ابلاغیه دیده می شود؛ با این تفاوت که عنوان ۱۰ برابر کردن برای آن وجود ندارد ( سهم زبان فارسی در اینترنت بالا رفت ).

وی با بیان اینکه مطابق با این قانون موضوع بزرگ کردن محتوای الکترونیکی به عنوان وظایف همه دستگاه های اجرایی پیش بینی شده است، اظهار کرد: تمامی دستگاه های اجرایی موظف به الکترونیکی کردن محتوای قابل ارائه خود شده اند و در این زمینه سازمان فناوری اطلاعات ایران، نقش فراهم کردن زیرساخت ها و بستر مورد نیاز این سازمان ها را دارد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: طبق این قانون رسیدن به ۵۰ درصد ترافیک ارتباطات داخلی از جمله اهداف پیش بینی شده که این مسیر هم اکنون رو به رشد است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در زمینه افزایش صفحات وب فارسی اگرچه شاخصی پیش بینی نشده است، اما تلاش برای ارتقای وضعیت فعلی در دستور کار قرار دارد.

سراییان در خصوص رشد تولید محتوای فارسی در فضای مجازی افزود: بررسی ها نشان می دهد که میزان صفحات وب فارسی طی دو سال اخیر رشد خوبی داشته و هم اکنون درصد صفحات وب فارسی به یک و ۹ دهم درصد از سهم کل فضای وب رسیده است.

وی با بیان اینکه رشد تولید محتوای فارسی در فضای مجازی سال گذشته ۱.۲ درصد و سال پیش از آن ۷ دهم درصد بوده است، تصریح کرد: هم اکنون زبان فارسی با سهم ۱.۹ درصدی در فضای وب از کشورهای چین و ترکیه و حتی کشورهای عربی نیز سبقت گرفته و مسیر رو به رشدی را با سرعت طی می کند. این آمار مطابق با گزارش یک سایت معتبر بین المللی منتشر شده و این سایت به صورت آنلاین، تعداد صفحات وب را به زبان همه کشورها ارزیابی می کند. در این رده بندی، زبان انگلیسی ۵۰ درصد از سهم کل فضای وب را در اختیار دارد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به برنامه های ارتقا برای تحقق اهداف قانون اقتصاد مقاومتی، یادآور شد: تمام تلاش این است که شرکت های تولیدکننده محتوای داخلی مورد حمایت قرار گیرند تا زیرساخت های آنها برای توسعه محتوای داخلی ارتقا یابد.

ارسال نظر