40 شرکت واردکننده تلفن همراه زیر ذره بین ستاد مبارزه با قاچاق کالا

رسانه کلیک - مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از بازرسی 40 شرکت وارد کننده گوشی تلفن همراه خبر داد و گفت: پرونده شرکت هایی که تخلفشان احراز شد به سازمان تعزیرات حکومتی ارائه و شعبه ویژه ای در دادسرای عمومی انقلاب تهران برای رسیدگی به آنها تشکیل شد.

40 شرکت واردکننده تلفن همراه زیر ذره بین ستاد مبارزه با قاچاق کالا

به گزارش کلیک به نقل از ایران آنلاین؛ امیرمحمد پرهام فر مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه پرونده وارد کنندگان متخلف تلفن همراه در حال بررسی است، عنوان کرد: تقارن اجرای طرح رجیستری تلفن همراه و اجرای بسته سیاست های ارزی دولت و ارائه دلار 4 هزار و 200 تومانی به همه واردکنندگان سبب شد ثبت سفارش ها منظم تر و با جزئیات دقیق و کامل تری انجام گیرد و کمک کرد تا ما بتوانیم همه تخلفات بعد از آن را رصد کنیم.

مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از بازرسی 40 شرکت وارد کننده گوشی تلفن همراه خبر داد و گفت: پرونده شرکت هایی که تخلفشان احراز شد به سازمان تعزیرات حکومتی ارائه و شعبه ویژه ای در دادسرای عمومی انقلاب تهران برای رسیدگی به آنها تشکیل شد.

وی اظهار کرد: از تعداد یک میلیون و 270 هزار گوشی تلفن همراه که وارد کشور شد در سال جاری تاکنون 500 هزار عدد با دلار 4 هزار و 200 تومان بود و بقیه با ارز آزاد خریداری و وارد شدند. از تعداد 500 هزار گوشی وارداتی با نرخ دولتی تاکنون 203 هزار عدد روشن شده و باقی هنوز به فروش نرسیده، اما IMEI آنها در سیستم ثبت شده است ( تخلفی دیگر در بازار موبایل گزارش شد؛ جعل شناسه IMEI تلفن همراه! ).

پرهام فر در خصوص تخلفات و دور زدن های رجیستری گوشی های همراه وارداتی مسافران ورودی به کشور نیز افزود: طبق قانون هر مسافر می تواند تا سقف 80 دلار به کشور واردات داشته باشد. مشکل تخلفات مسافران ورودی در حقیقت حاصل باگ سیستمی بود که اسباب سوء استفاده برخی را فراهم کرد وگرنه هر مسافر مجاز به واردات تا سقف 80 دلار است، یعنی می تواند تنها یک گوشی وارد کند و با توجه به نرخ درجه شده در سیستم تا 80 دلار معاف از عوارض ورودی و به نسبت باقی ارزش گوشی باید عوارض پرداخت کند.

ارسال نظر