گوشی‌ های پیش فروش خرداد ماه در مرداد هم تحویل داده نشد!

رسانه کلیک - در پی افزایش یکباره نرخ دلار و پدیدار شدن متخلفانی که گوشی مشمول دلار 4200 تومانی را با دلار 8 هزار تومان قیمت گذاشتند، گوشی های پیش‌ فروش‌ شده در خرداد ماه پس از 3 ماه تحویل داده نشده و خریداران نیز دیگر با آن پول نمی‌ توانند گوشی بخرند.

گوشی‌ های پیش فروش خرداد ماه در مرداد هم تحویل داده نشد!

به گزارش کلیک به نقل از دنیای اقتصاد؛ مدتی است رسم پیش‌ فروش اینترنتی برخی مدل‌ های گوشی پیش از عرضه عمده در بازار کشور بین برندهای موبایل باب شده است. آنها قبل از اینکه آخرین مدل گوشی‌ شان وارد کشور شود با پیش‌ ثبت نام هیجانی ورودش را اعلام می‌ کنند و تخفیف‌ هایی نیز برای اولین خریداران در نظر می‌ گیرند؛ اما این بار پیش‌ فروش اخیر یک مدل با نوسان شدید نرخ ارز همراه شد و این داستان سر دراز پیدا کرده است.

در پی افزایش شدید نرخ ارز در کشور، پس از اینکه چندی پیش مشخص شد اغلب واردکنندگان گوشی دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دریافت کرده‌ اند و کالای وارد شده را با نرخ روز دلار یعنی حدود ۷ تا ۸ هزار تومان به فروش می‌ رسانند، برخورد با متخلفان آغاز شد؛ در این برخوردها برخی واردکنندگان دستگیر و کالاهای انبارهایشان توقیف شد و بلاتکلیفی ثبت سفارش جدید موبایل و نحوه محاسبه ارز گوشی‌ های در گمرک مانده نیز به این عوامل اضافه شد تا در نهایت بازار موبایل با کمبود تزریق گوشی مواجه شود.

ارسال نظر