برخورد قاطع با دفاتر پیشخوان متخلف

رسانه کلیک - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با اشاره به طرح شکایت هایی از سوی مردم در مورد برخی دفاتر پیشخوان متخلف از برخورد قاطع با متخلفان خبر داد.

برخورد قاطع با دفاتر پیشخوان متخلف

به گزارش کلیک به نقل از ایرنا؛ فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان روز دوشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان در رشت عنوان کرد: خرید و فروش وکالتی دفاتر پیشخوان دولت ممنوع است.

وی افزود: در برخی مواقع مشاهده شده که بعضی از دفاتر پیشخوان مبلغ فیش های ارائه خدمات از جمله آب، برق، تلفن یا گاز را از مردم دریافت می کنند ولی آن را به حساب سازمان مربوطه نمی ریزند و برای مدتی پول قبوض را در حساب خود نگه می دارند که این امر، مشکلات زیادی را برای مردم بوجود می آورد.

توکلی در خصوص دفاتر پیشخوان متخلف اظهار کرد: شکایت های زیادی در این رابطه داشته ایم که دفاتر پیشخوان بایستی دقت کنند پول ها بلافاصله به سازمان مربوطه واریز شود و در ساختار جدیدی که از یک ماه قبل ابلاغ شده، با متخلفان با قاطعیت برخورد می کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان سامانه 195 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز شماره تلفن های 33130462 و 33130463 را برای دریافت شکایت های شهروندان معرفی کرد.

به گفته توکلی، 606 دفتر پیشخوان در گیلان وجود دارد که 428 شهری و 178 روستایی هستند که از تعداد شهری ها، 379 دفتر فعال و 49 دفتر غیرفعال هستند.

وی تصریح کرد: از 178 دفتر روستایی پیشخوان دولت، 160 دفتر فعال و 18 دفتر غیرفعال است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان همچنین به نرخ نامه پیشخوان دولت اشاره و بیان کرد: امسال افزایش نرخ در بخش خدمات دهی دفاتر پیشخوان دولت نداریم، چرا که تمامی نرخ گذاری ها باید در کمیسیون تنظیم مقررات کشور انجام شود.

توکلی همچنین به متقاضیان دریافت تلفن ثابت در حوزه شهری توصیه کرد تقاضاهای خود را در سامانه TCI.IR ثبت کنند و ادامه داد: واگذاری تلفن ثابت حداکثر بایستی ظرف یک ماه انجام شود و زیر ساخت های آن فراهم است.

گیلان دارای 41 و 74 صدم درصد ضریب نفوذ تلفن ثابت و 127 و 63 صدم درصد ضریب نفوذ تلفن همراه است.

ارسال نظر