رییس سازمان فضایی: داده های ماهواره ای در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد

رسانه کلیک - رییس سازمان فضایی ایران گفت: سازمان فضایی مصمم است داده های ماهواره ای را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد تا خدمات مورد نیاز جامعه را عرضه کنند.

رییس سازمان فضایی: داده های ماهواره ای در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد

به گزارش کلیک به نقل از ایرنا؛ مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران در آیین آغازین دومین «رویداد شناسایی و توانمندسازی کسب و کارهای فضاپایه» موسوم به «نوآوردگاه فضایی» اظهار کرد: سازمان فضایی ایران تلاش دارد از تصدی گری در این بخش خود را کنار کشیده و اجازه دهد بخش خصوصی بیشتر در این عرصه به فعالیت بپردازد.

به گفته وی، سازمان فضایی تلاش دارد با ارزان کردن ساخت ماهواره و شبکه ای کردن آنها زمینه ورود بیشتر استارت آپ ها (کسب و کارهای نوپا) به این بخش را فراهم آورد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: سازمان فضایی مصمم به برگزاری 2 رویداد بزرگ ساخت ماهواره کوچک و زنجیره ای ساختن ماهواره هاست که بزودی برگزار می شود و زمینه ساز حضور بیشتر بخش خصوصی است.

براری افزود: سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت فضایی می تواند خدماتی را برای ارایه به بخش های داخلی و همچنین کشورهای منطقه به وجود آورد.

به گفته وی، استقبال از سرمایه گذاری بخش خصوصی، اقتصاد صنعت فضایی را شکل می دهد.

کاربرد داده های ماهواره ای

معاون وزیر ارتباطات بیان کرد: بزودی داده های ماهواره ای در اختیار بخش مدیریت مصرف آب قرار می گیرد.

رییس سازمان فضایی ایران به وجود بیش از 18 میلیون زمین و جنگل در کشور اشاره کرد که بخش خصوصی می تواند با استفاده از داده های ماهواره ای به مدیریت بهینه و استفاده درست از این ظرفیت ها اقدام کند.

براری ادامه داد: می توان از داده های ماهواره ای برای ارتقای بخش کشاورزی استفاده کرد.

وی یادآور شد: 90 درصد بلایا، آسمانی و 10 درصد آنها، زمینی است و ایران جزو 10 کشور اول بلاخیز جهان دسته بندی می شود که می توان با کمک داده های ماهواره ای برای مدیریت این بلایا توسط بخش خصوصی اقدام کرد.

ارسال نظر