برگزاری دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای

دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای فرصت ها و چالش ها، با حمایت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۲۷ تا ۲۹ بهمن ماه برگزار می‌شود.

برگزاری دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای

به گزارش کلیک، بازی‌های رایانه‌ای، هنر هشتم دنیای امروز است که با بهره‌گیری از عناصر روانشناسی، جامعه‌شناسی، هنری و فنی، به‌عنوان یک رسانه-صنعت-هنر جایگاه خود را تثبیت کرده و در جایگاه رسانه‌ای موثر، فراگیر و استراتژیک و صنعتی ثروت‌آفرین و سودآور قرار گرفته است.
در کنار بازی‌های سرگرم‌کننده، بازی‌های جدی (Serious Games) در درمان، آموزش، تبلیغات و فرهنگ‌سازی جایگاه ویژه‌ای یافته‌اند و با اقبال فزاینده‌ای مواجه شده‌اند.
از سوی دیگر، فراگیر شدن دور از انتظار بازی‌های رایانه‌ای در سال‌های اخیر، اذهان پژوهشگران حوزه‌ی فرهنگ، اجتماع و سلامت را متوجه آسیب‌های بالقوه‌ی این پدیده‌ی نوین دنیای فناوری اطلاعات نموده است که باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
در پی برگزاری موفق اولین کنفرانس ملی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در بهمن ۱۳۹۴ که با حمایت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی در دانشگاه اصفهان برگزار شد، نیاز کشور به تقویت پژوهش در حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای و اتخاذ رویکردی علمی در بررسی بازی‌های رایانه‌ای از دیدگاه‌های فنی، هنری، تجاری، فرهنگی، دینی، اخلاقی، آموزشی، روانشناسی، جامعه‌شناسی و نیز سلامت بیش از پیش نمایان شد.
دانشگاه اصفهان در راستای رسالت خود در تقویت زیرساخت‌های پژوهش، آموزش و کارآفرینی در حوزه‌ی فناوری‌های نوین، «مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای» و دبیرخانه‌ی دائم کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» را راه‌اندازی کرد و با حمایت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی، دومین دوره‌ی این کنفرانس را در تاریخ ۲۷ تا ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ برگزار خواهد کرد.
هدف اصلی این کنفرانس، فراهم آوردن فرصتی برای هم‌اندیشی و ارتقاء همکاری میان متخصصان حوزه‌های مختلف مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای و سامان‌دهی پژوهش‌های بین‌رشته‌ای در این حوزه است. نگاه ویژه این دوره کنفرانس به بازهای جدی (کاربردها، رویکردها و افق پیش رو) خواهد بود.
محورهای این کنفرانس تحیل روانشناختی، جامعه شناختی و فرهنگی؛ کاربردهای آموزشی، درمانی، تبلیغاتی و فرهنگسازی؛ فرآیند توسعه و مدل کسب و کار، فناوری های مطرح در تولید و توسعه؛ تحلیل زیبایی شناختی هنری و سایز محورهای فنی، هنری و علوم انسانی مرتبط با بازی های رایانه ای با نگاهی ویژه به بازی های جدی است.
مهلت ارسال مقالات به این کنفرانس ۱۵ آذرماه ۹۵، اعلام نتایج داوری اول بهمن ماه ارسال مقالات نهایی ۱۰ بهمن ماه سال جاری خواهد بود.
دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای فرصت ها و چالش ها، با حمایت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۲۷ تا ۲۹ بهمن ماه در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

ارسال نظر