بنادر بزرگ کشور تا 3 سال دیگر هوشمند می شود

رسانه کلیک - سازمان بنادر فرایندهایی را برای هوشمند سازی بنادر طراحی کرده و به‌ دنبال پیاده‌ سازی آنها در یک افق سه‌ ساله است.

بنادر بزرگ کشور تا 3 سال دیگر هوشمند می شود

به گزارش کلیک به نقل از تین نیوز؛ محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی وعده داد تا سه سال آینده بنادر بزرگ کشور هوشمند سازی شود.

محمد راستاد در همایش بین‌ المللی هوشمند سازی بنادر که هشتم اسفندماه برگزار شد، عنوان کرد: تا سه سال آینده بنادر بزرگ کشور را هوشمند سازی می‌ کنیم.

وی اظهار کرد: هوشمند سازی بنادر زمینه‌ ای برای افزایش بهره‌ وری و کارایی بنادر است ما هم نباید در بنادر ایران از این روند در حال توسعه عقب بمانیم.

به گفته وی در سال‌ های اخیر شاهد شکل‌گیری شرکت‌ های چند ملیتی، فرایند جهانی‌ سازی بنادر هوشمند و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در حمل‌ و نقل دریایی بوده‌ ایم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: بندر هوشمند صرفا مجموعه اقدامات و امکانات با استفاده از فناوری اطلاعات نیست، بلکه باید ذهنیت ما به سمت بهره‌ برداری از فناوری اطلاعات باشد تا بتواند هوشمند سازی را در بنادر حاکم کند.

وی توسعه IT و اینترنت اشیا برای اتصال همه اجزای بندر به یکدیگر را یکی از موتورهای محرکه در هوشمند سازی بنادر دانست و تصریح کرد: سازمان بنادر فرایندهایی را برای هوشمند سازی بنادر طراحی کرده و به‌ دنبال پیاده‌ سازی آنها در یک افق سه‌ ساله است.

راستاد با بیان اینکه در راستای هوشمند سازی بنادر، بندر شهید رجایی از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است، یادآور شد: پایانه کانتینری بندر شهید رجایی به‌ عنوان دروازه ورود و خروج کالا به کشور در راس توسعه و هوشمند سازی قرار دارد.

ارسال نظر