وزیر ارتباطات: چرخه اقتصادی فناوری فضایی به صنعت متصل شود

وی با اشاره به اینکه سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی از حوزه‌ های اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستند، افزود: پژوهشگاه فضایی ایران بال سازمان فضایی در توسعه فناوری فضایی است و باید با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته و همگرا باشند.

وزیر ارتباطات: چرخه اقتصادی فناوری فضایی به صنعت متصل شود

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در جلسه کنترل پروژه های پژوهشگاه فضایی ایران عنوان کرد: پژوهشگاه فضایی ایران، پژوهشگاهی عملیاتی و توانمند است و قابلیت‌ های بالایی برای حل مسائل حوزه فضایی کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی از حوزه‌ های اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستند، افزود: پژوهشگاه فضایی ایران بال سازمان فضایی در توسعه فناوری فضایی است و باید با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته و همگرا باشند.

آذری جهرمی ادامه داد: راهبرد ما بر این است که پژوهشگاه فضایی ایران با ظرفیت خود، مدیریت پژوهش حوزه فضایی را برعهده گیرد و به عنوان تجمیع‌ کننده محصول نهایی فناوری فضایی ایفای نقش کند. بدین صورت که مراکز دانشگاهی مرتبط با حوزه فضا، هر یک در حوزه‌هایی از علوم و فناوری فضایی تبدیل به یک قطب علمی شوند و در مسیر برنامه‌ ریزی شده توسط پژوهشگاه فضایی حرکت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت تقویت دستاوردهای حوزه فضایی کشور بیان کرد: تقویت این دستاوردها با تبیین کاربرد آن در جامعه صورت می‌ گیرد و در این راستا کاربردهای فناوری فضایی باید آن‌ چنان در زندگی مردم دخیل شود که نبود این فعالیت‌ ها کاملا حس شود و این یکی از اهداف بزرگ ما است.

وی اظهار کرد: اتصال چرخه اقتصادی فناوری فضایی به صنعت باید به عنوان یک محور جدی در دستور کار سازمان و پژوهشگاه فضایی قرار گرفته و پیگیری شود و پس از همگرایی نگرشی و مدیریتی در حوزه فنی، ارگان‌ های دیگر نیز با بخش فضایی همگرا شده و دستاوردهای فضایی را به سمت صنعت هدایت کنند.

آذری جهرمی با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار کلان حوزه فضایی کشور تصریح کرد: یکی از مسائلی که در حوزه فناوری فضایی دنبال می‌ کنیم اصلاح ساختارهای موازی و فرآیندها است، به‌ گونه‌ ای که موجب تسریع در رشد مجموعه شده و بتوان این ساختار را به توسعه کشور گره زد که در این خصوص نیز اقدامات مثبتی صورت گرفته است.

وزیر جوان دولت تدبیر و امید در خصوص اعتبارات لازم برای پیشبرد پروژه‌ ها و فعالیت‌ های فناوری فضایی، اظهار امیدواری کرد: تلاش ما براین خواهد بود که بودجه لازم تامین و تخصیص داده شود تا پروژه ها در موعد مقرر به سرانجام برسند.

ارسال نظر